איך לכתוב כותרת לפי חוקי פייסבוק החדשים?

אתה כאן: דף הבית  > רשתות חברתיות  > איך לכתוב כותרת לפי חוקי פייסבוק החדשים?

פייסבוק החליטה להילחם בתופעת הכותרות המסקרנות אך התבניתיות להחריד שכבשה כל חלקה טובה ברשת. הכותרות המושכות בסגנון "לא תאמינו מה קרה" הראו שהגולשים אמנם מקליקים עליהן אך נוטשים במהרה את העמוד וחוזרים לפייסבוק. ההתנהגות הזאת טובה לאתרים שמצליחים להגביר את הטראפיק אליהן, אך יוצרים חוסר שביעות רצון כללית מהגלישה.

כדי להילחם בחוסר שביעות הרצון החליטה פייסבוק להילחם בתופעה. החברה יצרה שני עדכונים לפיד של הגולשים: האחד, לבדוק כמה זמן מבלה הקורא בקישור שהוא לחץ עליו. אם הוא הקליק ומיד חזר, כנראה שהקישור לא היה איכותי במיוחד כדי לסקרן אותו להמשיך ולקרוא.

העדכון השני הוא קידום סטטוסים שבהם מופיע הקישור לכתבה במתכונת גלויה (כלומר, הקישור נראה ולא חבוי מתחת לתמונה), כך שחלק מתחילת הכתבה מופיע גם הוא בפיד. כך הגולש יכול לראות מה מצפה לו בכתבה עוד לפני ההקלקה.

השינויים של פייסבוק מחזירים את תשומת הלב לתוכן. ואם אנחנו מפסיקים לעבוד על הסיפוקים המיידיים של הגולשים והלקוחות שלנו, אנחנו יכולים לחזור ולהתמקד בלספק להם ערך אמיתי עם התוכן.

כדי להוציאת המיטב מהכותרת כדאי לשוב לכללים המשחק שייטיבו גם עם הקוראים וגם עם מנועי החיפוש. אם הגולש יגיע אלינו בעזרת כותרת טובה שראה בגוגל, הרווחנו. אז כיצד כותבים כותרת טובה לגוגל ולגולשים?

– כותבים כותרת המתארת את התוכן שנמצא בפוסט. אפשר להוסיף מילה מושכת (מסקרן, אפקטיבי, חוסך, וכדומה) או לנסח אותה בצורת שאלה ("איך כותבים כותרת שגוגל יקדם בעמוד הראשון?").
– כותבים כותרת שונה ב"כותרת עמוד" (page title). כך אנו עוזרים למנוע החיפוש לקטלג את התוכן לפי מילות המפתח הרלוונטיות לתוכן העמוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>