איך מקדמים אתר ב-2014?

אתה כאן: דף הבית  > קידום אתרים  > איך מקדמים אתר ב-2014?

מה חשוב לעשות כשרוצים לקדם אתר לעמוד הראשון בגוגל, נכון לשנת 2014? מחקר מקיף של חברת קידום האתרים SearchMetrics מספק הצצה מעמיקה לתחום שקובע את הנראות של בעלי עסקים ברשת.

אחד הדברים שאפשר לומר בוודאות הוא שחשיבות תוכן איכותי הופכת לקריטית יותר ויותר. אם עד עכשיו בעלי עסקים טרחו להקים אתר לעסק, ולפעמים ללוות אותה באפליקציה מתאימה, והתייחסו לתוכן כאל מוצר נלווה, הרי שכעת חוקי המשחק השתנו. לתוכן באתר יש משמעות הולכת וגוברת לצורך קידום האתר וכדי לקדם אתרים כיום צריך לשים את הדגש עליו. הרלוונטיות של התוכן לשאלת החיפוש של המשתמשים מהווה גורם מכריע לגבי דירוג האתר. אתר המגיש לגולשים תוכן העונה על שאילתת הגולשים, זוכה לפי המחקר לתוצאות טובות יותר בדירוג של גוגל.

מה עוד תורם לקידום התוצאות בגוגל? תמונות וסרטוני וידאו. תוכן המועשר גם בשני אלה בהחלט מוביל למעורבות גדולה יותר של הגולשים ובעקבות כך גם לעלייה בדירוג. הממצאים לגבי התוכן הוויזואלי אמנם נשמעים טריוויאלים, שכן, תמונות עוזרות לנו לצלוח כתבות ארוכות, אך הממצאים מראים שהחשיבות של תמונות וסרטונים עלתה אף מאז המחקר המקביל מלפני שנה. כלומר, גוגל העלתה את דרגת החשיבות של המרכיב הזה באלגוריתם הדירוג שלה.

סופם של המאמרים המתמקדים במילה אחת

מי שהתעסק בעבר בכתיבת תוכן לקידום אתרים נאלץ היה לכתוב כתבות ארוכות על נושא אחד, תוך חזרה מתמשכת על מילת החיפוש המבוקשת. מנועי החיפוש נלחמים בטקסטים מן הסוג הזה, שכל תכליתם לקדם אתר והם לא מספקים ערך אמיתי לגולשים. תוצאות המחקר מראות כי התהליך לעבר התוכן האמיתי מתחזק: המגמה של קידום האתרים היא מעבר מטקסטים בעלי נושא אחד או מילת חיפוש אחת, לעבר מגוון של נושאים ולטקסטים בעלי עומק ותוכן אמיתי, כזה שמוביל למעורבות גולשים, בין אם זה בשיתופים ברשתות החברתיות או בהמשך לעמודים נוספים באתר ולא ביציאה ממנו.

באופן מפתיע, הרשתות החברתיות תורמות לדירוג האתר, אך לא באופן שהתחזק מאז המחקר המקביל בשנה שעברה. הרשת החברתית שתרמה הכי הרבה לדירוג היתה גוגל פלוס, הרשת שגוגל מנסה לקדם בכל כוחה, ואחריה פייסבוק. בתוך פייסבוק, שיתופים של סטטוסים תרמו הכי הרבה לדירוג, לאחר מכן תגובות, ולייקים, שהם המעורבות ה"זולה" ביותר, בסוף.

אך קידום אתרים זה לא רק תוכן, אלא גם ביצועים טכנולוגיים של האתר. כדי שאתר יהיה נגיש לגולשים הוא צריך לעמוד בכמה סטנדרטיים הכרחיים כדי לזכות לדירוג מוצלח. מהירות עלייה האתר, היררכיה נכונה של עמודים וניווט בהיר, כל אלה צריכים להיות אופטימליים כדי לא לפגוע בדירוג.

מהבחינה הטכנולוגית, שימוש בתגיות (tags), תיאורים נכונים לתוכן, כותרות לעמודים וקישורים פנימיים בתוך האתר המובילים את הגולש ליעד אותו הוא מבקש תורמים גם הם לדירוג.

מודדים את התנהגות הגולשים

"אם אתה לא יכול למדוד את זה, אתה לא יכול לנהל את זה", אומרים באנגלית, ואכן, חשיבות האלמנטים המדידים בקידום אתרים הולכת וגוברת.

אחד המשתנים שמקבלים חשיבות הולכת וגוברת הוא התנהגות הגולשים. המדידה שמתבצעת עבור הנושא הזה היא שיעור המעבר בין עמודים ואחוזי הנטישה (Bounce Rate). כלומר, כמה גולשים ביקרו ביותר מעמוד אחד באתר וניווטו את דרכם אל עומק האתר. הנתונים הללו מלמדים על דרכי ניווט ברורות באתר וגם על מידת הרלוונטיות של התוכן לגולשים.
אז מה בעלי אתרים יכולים ללמוד מהמחקר? ובכן, שקידום אתרים מתחיל עוד בבניית האתר ונמשך לאורך כל חיי ניהולו.

בניית האתר דורשת הקמה חכמה של העמודים ושל ההיררכיה הפנימית ביניהם. לאחר מכן, עליכם לנהל היטב את אפשרויות התיאור של כל עמוד, באמצעות כתיבת תיאורים מדויקים וברורים לגולשים. לבסוף, לאחר שהקמתם את האתר ואתם מנהלים אותו ביום-יום, עליכם להזין לתוכו תוכן קבוע ומתמשך שמספק ערך רב לגולשים. התוכן הזה יכול להיות כתבות, תמונות, סרטונים, מוצרים, דעות או כל דבר שעשוי לעניין את הקהל הפוטנציאלי שלכם. התוצאות יגיעו כשהקהל יהיה מספיק סקרן בכדי לחזור אל האתר, לשתף ממנו תוכן ברשתות החברתיות וגם לשוב אליכם לקנייה או לפנייה לשירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>