גוגל AdWords: להשיג את הלקוחות בדיוק כשהם צריכים אתכם

אתה כאן: דף הבית  > קידום אתרים  > גוגל AdWords: להשיג את הלקוחות בדיוק כשהם צריכים אתכם

מה יותר טוב מלהגיע ללקוחות בדיוק כשהם צריכים אותך? זה הרעיון המרכזי בקידום במנוע חיפוש. להבדיל מפרסום ברשתות החברתיות, שבהן הפרסומות עוסקות בהגברת החשיפה לעמוד העסקי שלכם, בקידום במנוע החיפוש מנסים להכות בברזל בעודו חם. בקידום בגוגל מגיעים לחשיפה ללקוחות בדיוק כשהם עסוקים בחיפוש אחר הפתרון לבעיה שאתם יכולים לפתור.

כדי להגיע לתוצאות בגוגל יש שני נתיבים מרכזיים לפעול בהם – הקידום האורגני (תוצאות החיפוש שאינן בתשלום) והקידום הממומן. שני האפיקים מניבים תוצאות, כל אחד בטווח זמן ובעלות שונה.

קידום אורגני לוקח זמן. התוצאות ממנו מגיעות אחרי תקופה של בניית תוכן שיווקי חכם והצבתו באתר שלכם. אבל לא צריך לחכות תקופה ארוכה כדי ליהנות מהנכס המקוון שבניתם, אתר האינטרנט שלכם. אפשר להגיע לעמוד התוצאות הראשון בגוגל כבר מהרגע הראשון בעזרת הקמת מודעות ממומנות.

הפרסום הממומן יוביל אותנו לעמוד התוצאות הראשון של גוגל, אך לא ברשימת תוצאות החיפוש, אלא בשני מיקומים מרכזיים אחרים – בתוצאות שמעל תוצאות החיפוש האורגניות, ובעמודה בצד, המציגה מודעות רלוונטיות לשאילתת החיפוש.

רלוונטיות מובילה לתוצאות

כדי ליצור קמפיין מודעות בגוגל נשתמש ב-Google AdWords. המטרה בקידום הממומן היא לקלוע כמה שיותר למושג החיפוש שהגולשים מתעניינים בו, יחד עם הרלוונטיות של העסק שלכם למושג.

ככל שמילות החיפוש כלליות יותר או חמות יותר, כך גם יעלה מחיר הפרסום הממומן. לכן, כדאי לבחון היטב מה המונחים שכדאי להתחרות עליהם, הן מבחינת אורך שאילתת החיפוש, והן מבחינת התחרות בשוק.

נתחיל להיעזר בגוגל AdWords כדי להקים את הקמפיין. ה-AdWords יעזור לנו לבחור את מילות המפתח הרלוונטיות.

בזמן שבוחרים את מילות החיפוש הרלוונטיות שלידן תופיע המודעה, נתחרה מול משווקים נוספים. כאמור, ככל שהמושג נמצא בשוק תחרותי יותר, כך העלויות להקלקה של גולש – PPC – עולה.

לצד עניין התשלום העולה ביחס לתחרות על המילה, גוגל משקללת משתנים נוספים שגם אליהם צריך לשים לב. המונח שצריך להכיר הוא ה-Quality Score – מדד האיכות של האתר שלכם.

גוגל רוצה שהגולשים ייהנו מאתרים באיכות גבוהה, גם כשהם מגיעים אליהם דרך פרסום ממומן. לכן, היא מדרגת את התוכן והרלוונטיות של האתרים לפי דרגות שונות של איכות. אם התוכן שלכם אינו תואם את ציפיות הגולשים לאחר שהקליקו על המודעה, מדד האיכות שלכם ירד. לכן, צריך לכוון למילות חיפוש רלוונטיות וגם לעמוד בהבטחה ולספק תוכן איכותי באתר.

ככל שמדד האיכות שלכם יהיה גבוה יותר, כך תשיגו תוצאות איכותיות יותר מהקמפיין הממומן.

לשלם על הקלקות או על חשיפה?

יש כמה מודלים לתשלום בקמפיינים של גוגל. השניים המובילים הם תשלום לפי חשיפה או לפי הקלקה.

תשלום לפי חשיפה (CPM) הוא תשלום לפי כמות האנשים שייחשפו למודעה שלכם. תשלום לפי חשיפה נועד לקמפיינים תדמיתיים ולהעלאת מודעות למותג או לעסק שלכם.

אם המטרה היא להגיע למכירות ישירות או להשארת פרטים, קמפיינים לפי הקלקות יתאימו יותר. בקמפיינים לפי הקלקות, אתם משלמים לכל היותר את המחיר המקסימלי שבו זכיתם במכרז ב-AdWords (וכמובן, יכולים לשלם גם פחות מכך). במקרה כזה תשלמו על כל הקלקה על המודעה. את התקציב לקמפיין ניתן לקבוע מראש כך שקמפיין השיווק לא יחרוג מהתקציב היומי, השבועי או החודשי שקבעתם מראש.

הפרסום בגוגל הוא אחד האפיקים האפקטיביים ביותר להגיע לתוצאות בקמפיינים ממומנים. המתחרים הישירים לאפיק של גוגל הוא כמובן הפרסום בפייסבוק, שבו כיוון הפרסום הוא שונה – להגיע לקהל שלא עוסק בחיפוש אחר המותג, אלא נהנה כרגע מגלישה ברשת חברתית.

במקביל ליצירת קמפיין בגוגל חשוב להקפיד על קידום התוכן באתר באמצעות הוספת תכנים מעניינים ללקוחות, כדי להשיג תוצאות אורגניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>