פיתוח אפליקציות - יש לכם רעיון שיכבוש את העולם בסערה?

אתה כאן: דף הבית  > פיתוח אפליקציות  > פיתוח אפליקציות - יש לכם רעיון שיכבוש את העולם בסערה?

מי לא רוצה להיות מיליונר (לבד ממני, אשר חוסר הרצון שלי מצדיק ולמעשה מחייב מחקר שימושי חדשני על אודות מוזרויותיו של כוח הרצון אצל בני אדם מוזרים כשלעצמם…)?

אין ספק כי פיתוח אפליקציות לסלולאר הוא אחת הדרכים היותר קצרות בדרך אל המיליון הראשון.
פיתוח אפליקציות מחייב השקעת זמן וכסף בפיתוח ובשיווק אבל תנאי קודם והכרחי למאמצים אלה ועל מנת שהם יהיו אפקטיביים הוא רעיון לאפליקציה.

הרעיון הוא חומר הגלם של האפליקציה. הוא מצוי בכל מקום שבו נמצאים רצונות וצרכים של בני אדם, בכל מקום שבו מצויים האינטרסים והתועלות.

הפיכת רעיון לאפליקציה מחייבת תכנון מושכל וביצוע מקצועי של כל הממשקים. חשבו, לדוגמה על אפליקציית WAZE, על כמות האנשים המהווים את קהל הידע שלה ( חלק הארי של הנהגים), על התועלת שהיא מביאה ביכולת לנווט בפשטות ובקלות נהגים אל מחוז חפצם, בערך המוסף שהיא מעניקה לנהגים בכך שהיא משחררת ומייתרת את הצורך בעצירת רכבכם לצורך שאלות של עוברים ושבים היכן מגיעים ליעד המבוקש.

חשיבות אפיון המוצר או השירות

גם אם יש לכם רעיון מנצח, גאוני, מהפכני (לדעתכם, לכל הפחות) עדיין אתם ניצבים בפני אתגר מורכב ותובעני, כיצד ליצור יתרון תחרותי על ידי שימוש באפליקציה שלכם. לפני שמתכננים מהלכים שיווקיים להפצתה ולהחדרתה לשוק, בתקווה כי משתמשים רבים יטמיעו אותה כחלק בלתי נפרד משגרת יומם, חשוב לבחון את ההיתכנות של האפליקציה, את הסיכוי שהיא תיהפך, כמצופה, לחלק בלתי נפרד בחיי קהל היעד שלה. וכמובן- רצוי ומומלץ לתכנן אפליקציה אשר כל אזרח בעולם עשוי להיות לקוח פוטנציאלי שלה.

הרעיון הוא התשתית החיונית שעליה נבנים השלבים השונים בפיתוח האפליקציה הכוללים סקר שוק מקיף, בניית מערכת הפעלה הכרחית, בניית מודל עסקי של האפליקציה, ואין ספור בדיקות היתכנות וכדאיות.
בשנת 2014 עדיין יש אתגר וכר נרחב למפתחי אפליקציות היות שהתחום מצוי בחיתוליו. על מנת לא לתפוס מרובה ולא לתפוס דבר, רצוי להתרכז בפיתוח אפליקציה במערכת אחת – כגון אייפון או מערכת ההפעלה של גוגל/ אפל- שהן שתי הפלטפורמות המובילות. אין טעם לנסות לכבוש את העולם בבת אחת ושתיים…

לפני שאתם מתחילים מסע של הוצאה כספית שמהווה חלק בלתי נפרד מתהליך פיתוח האפליקציה שלכם, מומלץ לנסות לבצע סקר שוק, גם אם המדגם יהיה אקראי, על מנת לבחון את מידת העניין, הצורך או הרצון שעשויה להיות לאנשים באפליקציה; כדי לברר, האם יש ביקוש למוצר או לשירות; האם יש פוטנציאל לאיתור שוק לקוחות גדול; האם מדובר במשהו שייתפס כ"איך לה חשבו על זה קודם", משהו שאכן יחולל שינוי מהפכני באופן שבו אנשים יצרכו מוצר או שירות.

כל אחד ( לבד ממני, זוכרים?) רוצה להיות מיליונר אבל מעטים יכולים. אולי אתם נמנים עם מתי המעט האלה, ואולי הדרך אל המיליון הראשון עוברת דרך האפליקציה המדהימה שלכם, אבל בדיקה יסודית ומקיפה לפני שאתם משקיעים את כספכם ודאי לא תזיק לכם, קל וחומר אם וכאשר ההכנסות מהשימוש בה יתחילו להיכנס אל חשבון הבנק שלכם. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>