פרמטרים שכדאי שתכיר לקידום האתר שלך

אתה כאן: דף הבית  > קידום אתרים  > פרמטרים שכדאי שתכיר לקידום האתר שלך

מתחילים בעולם הקידום? אולי יש לכם קצת ניסיון בתחום?
כדי לעזור לכם לחזק את ההכרות עם העולם הזה, ריכזנו את הפרמטרים החשובים בקידום על סמך הניסיון שלנו ואנחנו מקווים שהמאמר הזה יספק לכם לפחות כיוון והתחלה של מה כדאי לדעת, מהם הנושאים והמושגים החשובים בתחום שכדאי לכם להכיר.

מה זה SEO?

איך גוגל עובד? למה אני אמור לקחת את עניין קידום אתר בגוגל ברצינות? אם אתה שואל את עצמך את השאלות האלו אז מומלץ להמשיך לנקודות הבאות בה נתאר ונפרט על קצה המזלג על הנושאים החשובים בקידום אורגני  הנקרא SEO : ראשי תיבות של Search Engine Optimization. במשפט אחד – התאמה ואופטימיזציה לאתר כך שיותאם למנועי החיפוש השונים.

דברים המשפיעים על מיקום

קיימים יותר מ- 200 ערכים אשר משפיעים על קידום האתר. למשל הDA וPA, חווית משתמש, סימנים מרשתות חברתיות או היבטים תכנים של האתר- על כל אחד מהמושגים והביטויים שציינו כאן, וגם על עוד כמה שלא ציינו, ניתן לכתוב מאמר מפורט כמובן, היום לא נפרט על כל אחד, אולי במאמרים הבאים.

איך לבנות אתר מותאם ל- SEO

מהירות האתר, תוכן משוכפל, כתובת קנוניקל או מילת מפתח אלה הם רק חלק מההיבטים שצריך לקחת בחשבון ברגע שאנחנו מבצעים אופטימיזציה לאתר. אם אתם מתכוונים לבנות אתר חדש מומלץ לתאם עם איש SEO  בשלבים המוקדמים של בניית האתר כדי שיוכל לתת דגשים והמלצות הכרחיות לקראת עליית האתר מבחינת אופטימיזציה. באם האתר כבר קיים ולא עבר אופטימיזציה לקידום, סיכוי גדול שתצטרכו לעשות די הרבה שינויים, חלקם אף בקוד האתר(דבר שעלול לגרור עלויות לא מבוטלות למתכנת שבנה את האתר).

חקר מילות מפתח

חיפוש מילת מפתח, זה אחד הדברים הכי חשובים כאשר אנחנו מתחילים לבנות אתר אינטרנט. כאן אנחנו לומדים איזה דברים המשתמש מחפש כדי להגיע לאתר שלך, איזה ביטויים או מילה מדויקת. חקר מילות המפתח הוא בעצם אחד הדברים הכי חשובים לקידום האתר כיוון שעליו מתבססת ההיררכיה של האתר ממש. איזה עמודים חשובים יותר ויופיעו בקדמת האתר, איזה עמודים לא רלוונטיים, איך נכניס את הביטויים שבחרנו לקידום לחלקים החשובים של העמוד(כותרת, כותרות משנה, תיאור העמוד ועוד), איך נקשר בין קטגוריות ובקיצור – הרבה מאוד ממבנה האתר מתבסס על מחקר המילים.

מחקר מתחרים

להכיר ולדעת מי המתחרים שלך זה משהו בסיסי לפני תכנון אסטרטגיית SEO. חשוב להכיר את המתחרים שלך כמו בכל תחום בחיים, גם כאן בזירה האינטרנטית . מי המתחרים החזקים? אילו ביטויים הם מקדמים? מה עובד להם? איזה עמודים הם מקדמים, בקיצור כל פרט שאפשר לאסוף ולנסות ליישם טוב יותר אצלנו.

פרופיל קישורים

בניית מערך קישורים היום הוא אחד הפרמטרים המובילים להצלחת קידום האתר. יש ללמוד שיטות ודרכים להשגת קישורים איכותיים. תכנון האסטרטגיה בצורה נכונה, לדוגמה: קישור אחד מאתר חזק ובר סמכא בתחום הרלוונטי עדיף על עשרים קישורים מאתרים חלשים.
דבר נוסף, כיוון שאנו עוסקים בקידום אורגני, יש לפעול בהתאם. כלומר, אם יש לנו מצבור גדול של קישורים שאנו יכולים להפנות לאתר, כדאי לעשות זאת בצורה "אורגנית". הכוונה, לא להעלות 50 קישורים בבת אחת או בזמן קצר, אלא כמו בבניה, לבנות אותם שלב אחר שלב. כמה קישורים בודדים כל פעם. כאשר קצב העלאת הקישורים תלוי בקצב צבירת הקישורים שתוכלו להשיג. כלומר, אם יש להם קישורים בודדים וקשה לכם להשיג עוד, אז קישורים בודדים בחודש יהיה הקצב שלכם. אם יש לכם כבר סטוק של קישורים ואתם יודעים שתוכלו להשיג עוד הרבה בלי בעיה, תעלו כל יום קישור. העיקר לשמור על אחידות ועל סיסטמטיות.

קידום במנועי חיפוש שונים

חשוב להכיר מנועי חיפוש נוספים על גוגל. אמנם גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בו רוב הגולשים עושים שימוש, אך יחד עם זאת יש מספר מנועי חיפוש נוספים שלא כדאי להזניח.
YouTube לדוגמה, הוא מנוע החיפוש השני הכי שימושי אחרי גוגל.
קידום לקטעי וידאו ולתמונות חשוב כיום בדיוק כמו כל התוכן והאתר עצמו, אז אם העליתם סרטונים לדוגמה, דאגו לקדם אותם במקומות הרלוונטיים.

כלים חיצוניים לקידום אתרים

תמיד חשוב לדעת איזה כלים הכי מתאימים לצורת עבודה שלכם, חלק מהכלים המומלצים: semrush  ו-  seo moz tools אשר יעזרו לכם כמעט בכל מה שקשור לעולם ה-SEO. כמובן שישנם אין ספור כלים, חלקם טובים יותר וחלקם פחות. חשוב להכיר ולהתנסות בכמה ולהבין מה הכי מתאים לנו ועונה על הצרכים שלנו.

שינויים והשלכות

בקידום האורגני סבלנות והתמדה הן מילות מפתח. בדרך כלל לכל שינוי קטן שאתם מבצעים לוקח את הזמן שלו לראות תוצאות, תזכרו שגוגל חייב לעבור על האתר ולעדכן אותו, אמנם יש אופציה "לקרוא" לסורק של גוגל לבוא ולסרוק את האתר שלכם ממש לאחר שסיימתם לערוך שינוי בעמוד. אך מה לעשות, אנחנו לא גוגל ולא תמיד הוא באמת יסרוק מידית למרות שביקשנו, ברוב המקרים השינויים לא משפיעים מידית ולכן מומלץ –  עשיתם שינוי באתר? חכו כמה שבועות לפני שאתם מחליטים לשנות שוב הכל.

דו"ח SEO

אחרי שאנחנו מקבלים תוצאות, חשוב מאוד להציג אותם בצורה שניתן להבין.
להציג נפח חיפושים, מיקום של מילות מפתח, כמות ביקורים באתר ועוד.
העניין תקף גם לדו"ח ראשוני אותו נפיק לפני תחילת העבודה.

לסיום

לא נגענו בנושא מאוד מרכזי כאן, כנראה שכבר שמעתם עליו, זה נקרא תוכן.

תוכן האתר יכול להיות הפרמטר החשוב ביותר בקידום האתר שלכם. הוא יכול להרים אתכם גבוה מאוד בדירוגים, כמו כן יכול להוריד אתכם מאוד נמוך(במקרים של תוכן ירוד מאוד ותוכן משוכפל/מועתק מאתר אחר).
אם אתם מסוגלים, ההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם היא תכתבו תכתבו תכתבו.
תוכן איכותי, ייחודי ומקורי זה משהו שגוגל אוהב מאוד.
אם אין לכם יכולות כתיבה גבוהות, תמיד יש מי שיכתוב עבורכם – חברות כתיבת תוכן/ פרילנסרים קיימים בשוק והרבה, במגוון מחירים.

ועוד טיפ קטן למי מכם שמעוניין להעמיק בנושא מעבר למושגים שפירטנו כאן, חפשו בגוגל "מילון של קידום אתרים", תוכלו למצוא מושגים נוספים בתחום ולהעשיר את הידע בקלות.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>