חשיבות גיבוי בענן לאחר בניית אתר

אתה כאן: דף הבית  > בניית אתרים, כללי  > חשיבות גיבוי בענן לאחר בניית אתר

בונים אתר חדש לחברה שלכם או ללקוח? חברות האחסון מציעות לכם בדרך כלל שירותי גיבוי. אך מה קורה אם יום אחד החלטתי להפסיק לשלם עבור שירותי האחסון שלהם, האתר יורד מהאוויר, אך לא רק הוא. גם הגיבוי לאתר שלכם נעלם. חלק מהחברות יחזיקו בגיבוי עוד חודש חודשיים, אחרות ישלחו אתכם לנציג שירות הלקוחות שיגיד לכם בקול מתנצל "ויתרתם על חבילת האחסון, אנו לא שומרים גיבוי יותר מכמה ימים".

במצב כזה כל מה שנכתב באתר. כל התמונות שאספתם, המאמרים ששילמתם עליהם ממיטב כספכם, והמבנה הייחודי עם כתובות האינטרנט הפנימיות של האתר שזינק גבוה גבוה בגוגל. כל אלה נעלמו במעמקי האינטרנט. אז מה הייתה הדרך הנכונה לפעול? לרכוש שירות גיבוי בענן שאינו קשור לתוכנית ההוסטינג הקיימת שלכם.

 

מה אם פרצו לאתר?

תסריט אחר. האקר מיומן החליט לפרוץ לאתר שלכם. במקום 20 עמודים המסבירים בבהירות מה החברה שלכם עושה, ופרטי הקשר שלכם, ממתין לכם באתר טקסט המהלל ארגון טרור זה או אחר, מפנה לאתר המתחרים שלכם, או פשוט מוחלף בוידאו מיוטיוב של חתולים מקפצים. והתוכן? אבוד. לפעמים תוכלו להשיג כיבוי מלפני כמה ימים. לפעמים לא. איך הייתם מונעים את כל זה, ומעלים את האתר מחדש תוך שעה? אתם כבר יודעים. גיבוי ענן איכותי הכולל את הגרסאות האחרונות לאתר שלכם.

 

אז איך עובד גיבוי ענן?

גיבוי ענן הוא למעשה העתק מדוייק של הקבצים המופיעים באתר שלכם, לרבות התוכן השמור במסדי הנתונים, הלינקים השונים, התמונות וסרטי הוידיאו באתר. גם הפרטים החשובים כל כך של האי-מיילים ברשימת התפוצה שלכם יכולים לחכות שם. במקרה הצורך, כאשר מישהו פרץ לשירותי האחסון שלכם, או אפילו למחשב הביתי, ופגע בקבצים – תוכלו בקלות לבדוק מהו הגיבוי התקין האחרון ולהעלות את הקבצים מחדש תוך שעה קלה.

 

עוזר במקרה של חדירות למחשב ובקשת "כופר"

לצערנו הרב תחום ההאקינג הולך ומתפתח. האקרים רבים פורציפ לאתרים ולמחשבים ומצפינים את הקבצים השונים. על מנת לשחרר קבצים אלה הם מבקשים "כופר". תשלום שישולם לא באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית, העשויה לחשוף את זהותם, אלא באמצעות מטבע וירטואלי המכונה ביטקוין.

אז למה לא פשוט לשלם להם אם פרצו? ראשית לעיתים מדובר בסכום לא מבוטל, שנית, מניסיונם של אלה ששילמו, לא מדובר בארוע חד פעמי. לאחר שההאקרים למדו שהקבצים חשובים לכם, הם ינסו להצפינם שנית על מנת לסחוט מכם סכום נוסף. גם לכך נמצא הפתרון – נכון. שירות גיבוי ענן, בו הקבצים במחשב שלכם מסונכרנים ומתעדכנים לפחות פעם ביום, כולל קבצי אתר האינטרנט.

 

ענן..נשמע מסובך…

גיבוי ענן הוא למעשה שירות פשוט ביותר שניתן להגדירו בתוך מספר דקות. תוכלו לבחור כל כמה זמן תרצו לסנכרן את הקבצים השונים, ומאילו ספריות בדיוק יתבצע הגיבוי. תוכלו לגבות את כל אתר האינטרנט שלכם או רק חלקו, תוכלו לגבות ולסנכרן מחדש רק את הקבצים שמשתנים כל העת, לגבות כרסה אחת, עשרה או לשמור גיבוי יומי לאורך שנים. גיבוי ענן הוא הפתרון האידיאלי לשמירה על אתר האינטרנט והמידע שלכם.

סגור תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *