כתיבת תוכן לאתרים רספונסיביים

אתה כאן: דף הבית  > כתיבת תוכן לאתרים  > כתיבת תוכן לאתרים רספונסיביים

על החשיבות שעומדת מאחורי בניית אתרים רספונסיביים אין צורך להכביר במילים. לכ-95% מהישראלים יש טלפון נייד, וכ-75% מחזיקים בסמארטפון שמשמש (גם) לגלישה באינטרנט. המספרים האלה נכונים לשנת 2015 והמגמה היא בכיוון אחד, אז כן, המהפכה הרספונסיבית כבר כאן.

בעלי עסקים ברשת שלא ביצעו התאמות למובייל משאירים את הזירה למתחריהם. אפילו מנועי החיפוש מעניקים את הבכורה לאתרים רספונסיביים וראו למשל את העדכון האחרון של גוגל מאפריל 2015. היות שרבות נאמר ונכתב בנושא, החלטנו לבחון נקודה שקצת פחות עוסקים בה והיא כתיבת תוכן לאתרים מותאמים. כלומר, איך מייצרים תוכן בעולם רספונסיבי.

כתיבת תוכן – חלק בלתי נפרד מהצלחת האתר

הצלחת אתר אינטרנט תלויה במכלול פרמטרים כמו עיצוב עדכני, אפיון מדויק, חוויית משתמש ידידותית, מהירות טעינה, כתיבת תוכן, קוד נקי, התאמה למנועי חיפוש, הנעה לפעולה, מודולאריות, פונקציונאליות ועוד. כיום, כאשר אתרי אינטרנט צריכים להתאים גם למובייל, הפרמטרים הללו חייבים לעבור תהליך של תרגום לגלישה במכשירי קצה שאינם מחשבים "רגילים".

בדומה לכל האלמנטים שמרכיבים את האתר, גם כתיבת תוכן צריכה להתאים לגלישה באמצעות סמארטפונים, טאבלטים וכו'. במה דברים אמורים? ובכן, ביצירת תוכן איכותי שמתכתב (תרתי משמע) עם האופן שבו גולשים "סלולאריים" קוראים טקסטים ברשת. במילים פשוטות, ברור שתוכן "שטוח" של 1,500 מילים ללא חלוקה עם כותרות ובלי אלמנטים טיפוגרפיים יתקשה לדבר לגולש שנכנס לאתר בעודו באוטובוס או תוך כדי הליכה ברחוב. טקסטים באתר רספונסיבי חייבים להיות מדויקים, איכותיים, קצרים וענייניים. מבולבלים? לא נורא, הנה כמה טיפים לכתיבת תוכן באתר מותאם למובייל.

כותרות מניעות לפעולה

כותרות מוצלחות חשובות מאד בכל כתיבת תוכן באינטרנט ובאתרים רספונסיביים הדברים נאמרים ביתר שאת. החל מהכותרת הראשית ועד לכותרות המשנה, יש להשקיע בכל מילה ומילה. הקפידו על כותרות שאינן חורגות משורה אחת והשתדלו להעביר את המסר בכמה שפחות מילים. בכדי למשוך את הגולשים פנימה כדאי מאד לייצר כותרות בעלות אפקט של "טיזר". כותרות שמעודדות להעמיק בטקסט גם אם הגולשים מגיעים אליו ממכשירים ניידים.

פסקאות קצרות

כתיבת תוכן נכונה לאתרי אינטרנט רספונסיביים היא כתיבה שמחולקת לפסקאות קצרות. הטקסט צריך לזרום ולכן מומלץ להתמקד בנושאים ספציפיים ולייצר פסקאות קצרות של שניים-שלושה משפטים לכל היותר. חשוב לזכור כי ישנם סמארטפונים עם מסכים קטנים במיוחד והטקסטים צריכים להיראות טוב גם בהם. המהדרין אף עורכים כמה ניסיונות ועובדים לפי ספירת מילים ותווים. זה נשמע טרחני? ובכן, זה עובד וזה לא כל כך מסובך. להפך, הצורך להתמקד מסייע לכותב להימנע מחזרות מיותרות ולהגיע לעניין כמה שיותר מהר.

אלמנטים טיפוגרפיים

אלמנטים טיפוגרפיים הם דרך מצוינת להעשיר כתיבת תוכן ברשת. היות שהגולשים "סורקים" את הטקסט לפני שהם מחליטים אם לקרוא אותו, אלמנטים טיפוגרפיים יכולים לשדר את המסר הרצוי. מדובר למשל על רשימות עם נקודות, מספרים, כוכביות, אייקונים ואפילו פיצ'רים "מתקדמים" כמו אקורדיונים, שאלות-תשובות, טאבים וכדומה.

טקסטים קצרים וחלוקת מאמרים

בניגוד לטקסטים שמיועדים לקריאה באתר אינטרנט רגיל, אתרים רספונסיביים מוצלחים מקפידים על תכנים קצרים יחסית. אמנם לא מדובר בתורה למשה מסיני, וייתכן בהחלט שגם טקסט של 600 מילים וצפונה יזכה להערכה בקרב גולשים סלולאריים, אך לרוב כדאי שלא לחרוג ממסגרת של 400-500 מילים. הסיבה כמובן ברורה – קריאה בסלולר פחות נוחה מקריאה במחשב. מומלץ לשקול פיצול מאמרים ארוכים לכמה תכנים משלימים אך מיותר לציין שהסוד הוא מידתיות. זכרו שגם בגלישה דרך טלפון חכם לא כולם אוהבים לעבור עשרות עמודים באתר אחד.

לסיכום,
בניית אתרים רספונסיביים היא מלאכה שדורשת התייחסות לכל אחד ואחד מהאלמנטים שמרכיבים את האתר, לרבות כתיבת תוכן. כתיבת תוכן מותאמת למובייל משפרת משמעותית את חוויית הגלישה ויכולה להיות מנוע מאחורי השתלבות במהפכה הרספונסיבית.

סגור תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *