מה זה חיפוש סמנטי?

אתה כאן: דף הבית  > קידום אתרים  > מה זה חיפוש סמנטי?

למה אתם מתכוונים כשאתם מחפשים בגוגל "צימרים בצפון"? זאת נשמעת כמו שאלה ברורה מאליה, אך מה שמובן מאליו לכם, אינו כה ברור למחשב או לאלגוריתם חיפוש.

סמנטיקה היא הבנת המשמעות של המילה בהתאם להקשר שלה. החיפוש הסמנטי מציג תוצאות בצורה חכמה לפי ההקשר שלהן. ויותר מכך, החיפוש הסמנטי מנסה להבין את הכוונה שלכם מאחורי החיפוש.

לכן, כשמחפשים את הביטוי "צימרים בצפון", גוגל תבין שהכוונה מאחורי שאלת החיפוש היא להזמין חופשה. בהתאם, מנוע החיפוש לא יציג חדשות לגבי מצב תיירות הצימרים בארץ, אלא רשימה של אתרים המציעים הזמנת חדרים.

החיפוש הסמנטי עוזר להציג לגולשים תוצאות מדויקות יותר לגבי שאילתת החיפוש שלהם.

גוגל שואפת להבין כמה שיותר את כוונת החיפושים של הגולשים. לכן היא משפרת יותר ויותר את אלגוריתם החיפוש כך שיקלע לכוונת המחפשים. כדי שגם אנחנו נוכל להיעזר בסמנטיקת החיפוש, אפשר לנסות להיכנס לראש של הלקוחות שלנו, ולחפש בגוגל שאלות כמותם.

נסו להשתמש בכלי ההשלמה האוטומטית של גוגל בשורת החיפוש. למשל, אם אתם חברה טכנולוגית, כתבו "איך בונים אתר עם" וצפו ברשימת ההשלמות האוטומטיות של גוגל להמשך המשפט. ההשלמות שיופיעו לכם בהמשך הן שאלות נפוצות שהגולשים שאלו בהקשר הזה. כך תוכלו לדעת מה מעניין את הגולשים, מהן השאלות הנפוצות שלהם וכיצד הם מוצאים אתכם ואת המתחרים.

את החיפוש הסמנטי ניתן כבר למצוא לא רק בגוגל, אלא גם במקומות נוספים המשתמשים בשפה ככלי חכם לאיתור מידע. קחו למשל את שורת החיפוש בפייסבוק, שבה אתם יכולים למצוא אנשים או עסקים לפי מקום מגורים ולפי פרמטרים נוספים. לדוגמא, "מסעדה בתל אביב שהחברים שלי אוהבים" (Restaurant in Tel Aviv that my friends like).

גם ביישומי הזיהוי הקולי של גוגל ואפל תוכלו למצוא את השימוש בחיפוש סמנטי. למשל, ההבנה של סירי, תוכנת זיהוי הקול והמידע של אפל, לגבי תוכן השאלה הנשאלת. סירי מזהה את מילת השאלה ואת שאר פרטי המידע בהם אתם מתעניינים ונעזרת גם היא בחיפוש סמנטי. החיפוש הסמנטי הוא הבנת הביטוי בהתאם להקשר שלו. המטרה של החיפוש היא בסופו של דבר להבין את השפה כמו האדם, ואף מעבר לכך, כשהתוצאות יציגו לא רק את מה שהתכוונתם למצוא, אלא גם דברים עניינים ורלוונטיים נוספים.

סגור תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *