7 טרנדים בבניית אפליקציות

אתה כאן: דף הבית  > פיתוח אפליקציות  > 7 טרנדים בבניית אפליקציות

בכל יום עולות לחנויות האפליקציות של גוגל ואפל מאות אפליקציות חדשות. כדי להצליח ולבלוט מעל השאר הן צריכות להיות עדכניות במיוחד מבחינה טכנולוגית ועיצובית. עם הזמן האפליקציות הפכו להיות מהירות וממוקדות יותר. האפליקציות המצליחות הן אלה שעונות על הצורך של המשתמש ומספקות לו עניין, כל זה כשהן מעוצבות בצורה מזמינה וקלה לשימוש.

ריכזנו כמה טרנדים בבניית אפליקציות מהתקופה האחרונה:

1. החלטה בהחלקה

להבדיל ממסך המחשב הרגיל, מסך המובייל הוא מסך המגיב לתנועה ולמגע. המגמה בשנה האחרונה היא לאמץ את תנועת ההחלקה (swipe) לצדדים, גם כדי להעלות תפריטים וגם כדי לציין החלטה של המשתמש. תנועת ההחלקה מסמלת באפקליציה מחווה של "אהבתי" או של "לא מעוניין", וגם דפדוף מהיר שכיף להמשיך בו זמן רב. הכנסת האלמנט המשחקי הזה לאפליקציות מגבירה את מעורבות הגולשים בהן והופך את המשתמשים מגוללים פסיביים למשתתפים פעילים.

2. התאמה למסכים מרובים

הטאבלטים הפכו בשנה האחרונה מאביזר של משוגעים לטכנולוגיה למכשיר שנמצא בבתים רבים. בעקבות ההתקבלות העצומה של הטאבלטים בקרב הקהל הרחב, האפליקציות צריכות להתאים את עצמם גם למכשירים רחבי המסך. כעת האפקליציות צריכות להיות נוחות לשימוש בסמארטפונים ובטאבלטים במקביל. המשתמשים באפליקציות יכולים להתחיל את הגלישה באפליקציה במכשיר אחד ולהמשיך אותה במכשיר אחד. לכן עולה המגמה של עיצוב המותאם לגדלים שונים של מסכים, כך שהיישום ייראה במיטבו על כל מסך.

3. אפליקציה לכל אתר

הסטטיסטיקה לגבי הגלישה בסמארטפונים מראה שימוש נמוך של הגולשים בגלישה דרך הדפדפן ושימוש גבוה בגלישה דרך אפליקציות ייעודיות. לדוגמא, הגולשים מעדיפים להגיע לאתרי החדשות דרך האפליקציה ולא דרך גלישה באתר המותאם. עם ההבנה הזאת, החלו אתרים ליצור אפליקציות ייעודיות כדי להתאים את המוצר שלהם להעדפות הגולשים. היום, אתרים רבים מתגאים לא רק באתרים רספונסיביים המותאמים למובייל, אלא גם באפליקציות ייעודיות הנוחות לגולשים.

4. הכל לביש

עם עליית הטרנד של "האינטרנט של הדברים" המאפשר לחבר חפצים לרשת האינטרנט ולשלוט עליהם או לאסוף מהם מידע, גוברת המגמה של שימוש במידע הזה באפליקציות. לצד האינטרנט של הדברים צומחת גם מגמת המחשוב הלביש. בשנה האחרונה צצו יותר ויותר מתחרים בגזרת השעונים החכמים, מגמה שתלך ותתחזק עם מכשירים לבישים נוספים.

המחשוב הלביש לצד חיבוריות גבוהה של מכשירים מצמיחה עולם חדש של אפשרויות לאפליקציות. בין השימושים הבולטים ניתן לראות איסוף נתוני התעמלות, תזונה, שליטה על מוצרים, כמו ניהול בית חכם המאפשר חיסכון בחשמל והזמנת מוצרים אוטומטית.

5. ניתוח חכם של הנתונים

כדי להשיג את המיטב מהאפקליציה צריך להבין כיצד המשתמשים נעזרים בה. מגמת ניתוח הנתונים בתוך האפקליציה גוברת בשנה האחרונה ואנו רואים יותר ויותר כלים המאפשרים ניתוח התנהגות של הגולשים שעוזרים לשפר את העיצוב ולהתאים את האפליקציה כמה שיותר להעדפות הגולשים.

הכלים היום מאפשרים זיהוי של תנועות גולשים, זמני שהייה ויציאה מהאפקליציה, הבנה במה הגולשים מתמקדים במסך ונתונים רבים נוספים.

6. אפליקציה למטרה אחת

לטלפונים החכמים יש כח מחשובי אדיר והאפקליציות יכולות לבצע מטלות מורכבות עליו. ובכל זאת, המגמה היא להפריד בין משימות ולייעד אפליקציה למשימה מרכזית אחת בלבד. לדוגמא, פייסבוק בחרה להפריד את שירות הצ'ט שלה מהאפליקציה המרכזית ולייעד למטרה זו יישום נפרד שרק בו ניתן יהיה לנהל צ'ט. כעת מחזיקה החברה יישום אחד לגלישה, יישום שני לצ'ט, ועם נבחן את אחזקותיה, אז גם יישום שלישי לתמונות (אינסטגרם), ורביעי לצ'ט מהיר וקבוצתי (וואטסאפ).

הטרנד של הפרדת משימות לאפקליציות שונות נובע משתי סיבות מרכזיות. האחת, מתוך הצרכים הטכניים של שמירה על אפקליציות רזות שצורכות מעט משאבי זכרון ואנרגיה. הסיבה השנייה נעוצה בניתוח התנהגות הגולשים. המשתמשים במובייל לא אוהבים לדפדף לעומק העמודים בתוך אפליקציות אלא לגלוש בחופשיות במעט מסכים עם גלילה ארוכה ומתמשכת.

ההפרדה מאפשרת לגולשים ליהנות מעיצובים נקיים ופשוטים לכל יישום, מבלי נבור לעומק אפליקציה מרכזית אחת כדי למצוא את מה שהם מבקשים.

7. אגודל הזהב

חשבו כיצד אתם מחזיקים את הטלפון הנייד וכיצד מתבצעת הגלישה שלכם בו. האגודל הוא לרוב האצבע בו תבצעו את מרבית הגלישה אם אתם אוחזים בטלפון ביד אחת. לכן אנו רואים יותר ויותר אפקליציות שהעיצוב שבהן מבוסס על פעולות ניווט פשוטות בתחתית המסך, כך שיהיה נח לאגודל להגיע אליהן ולגעת בהן בקלות.

בבניית אפליקציה חשוב תמיד לשמור על עדכניות. אמנם אתם מבינים את קהל היעד שלכם טוב יותר מאחרים, אבל במקביל עליכם לדעת מה המכשירים הבולטים כיום בשוק, מה התכונות שלהן והדרישות הטכניות שלהן, ולדעת מה המגמות העדכניות ביותר בתחום העיצוב למובייל כדי לפנות לקהל בשפה העיצובית שהוא מכיר, מבין ונהנה להשתמש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>