AMP – שיפור חוויית המשתמש באמצעות עמודים מואצים

אתה כאן: דף הבית  > קידום אתרים  > AMP – שיפור חוויית המשתמש באמצעות עמודים מואצים

אחוזי הגלישה ברשת דרך המובייל עולים משנה לשנה, וכבר בשנת 2015, אחוזי הגלישה דרך המכשירים הניידים גברו על אחוזי הגלישה דרך ה-WEB. בשנת 2015, עדכנה גוגל את האלגוריתם שלה ופגעה משמעותית בדירוג האתרים שאינם מותאמים למובייל. כעת, במנוע החיפוש העולמי Google.com ובקרוב גם במנוע החיפוש Google.co.il תתחיל גוגל להציג תוצאות AMP במנועי חיפוש ותקצה סליידר מותאם מעל לכל תוצאות החיפוש.

הוספת AMP – Accelerated Mobile Page לתוצאות החיפוש ב-Google החלה באוקטובר 2015 בזכות שיתוף פעולה של מספר גופים גדולים (ביניהם: טוויטר, גוגל ועוד..). המטרה העיקרית של התוסף הוא להוביל לטעינה מואצת של העמודים עבור הגולשים במכשירים הניידים.

איך זה עובד?

על מנת להקטין את הגודל של העמוד ו"לכווץ אותו" בכדי להוביל לטעינה מואצת במכשירים הניידים הכלי מציג קבצי CSS ו-HTML דחוסים המורכבים מ"שק תגיות", שימוש בתקנים הללו מקנה למנוע החיפוש של Google את האפשרות לשמור ולטעון את העמודים השונים ישירות בשרתים שלהם בשיטת קאש. המגבלה היחידה של הכלי הוא שאינו תומך בסוגים שונים של קבצים (לדוגמה, קבצים המכילים טפסים וקבצי Google Forms שהפכו לפופולריים במיוחד בשנים האחרונות).

כיצד זה יופיע?

מנוע החיפוש של Google הקצה Slider מיוחד המוצג בחלק מתוצאות החיפוש ומקנה "מקום" לתוצאות ה-AMP מעל לתוצאות החיפוש.

כיצד לייצר עמוד התואם לתוצאות ה-AMP

על מנת לייצר עמודים אשר עומדים בכללים ובנהלים של ה-AMP עליכם להוסיף לסיום כתובות ה-URL בעמודים את הצירוף הבא: #development=1. לאחר מכן תוכלו לבדוק שגיאות ותקינות של העמוד באמצעות Chrom Devtools Console.
תוכלו להיעזר בקישור הבא על מנת להטמיע את הקוד בצורה נכונה.

הקשר שבין  "עדכון ה-AMP" לבין ה-SEO

אחד מהמהנדסים של Google הצהיר כי מדד ה-AMP וההתאמה של העמודים השונים לא ייחשב כפרמטר וכשיקול מבחינת ה-SEO וכי נכון לזמן הקרוב, האלגוריתם של Google המדרג את האתרים אינו יתחשב בהתאמת האתרים לתוצאות ה-AMP.

למרות זאת, ניתן להסתכל על התאמת העמודים באתר האינטרנט בצורה נגישה ונוחה יותר עבור הגולשים במובייל כשדרוג חוויית המשתמש אשר תשפיע במידה משמעותית על זמן השהייה באתר ונתונים סטטיסטיים נוספים אשר משפיעים על תהליך הקידום. כמו כן, אתרים אשר יתאימו את העמודים השונים באתר האינטרנט לתוצאות ה-AMP יקבלו עדיפות ויוצגו ב-Slider הייעודי שהקצתה Google לתוצאות ה-AMP.

בנוגע ל"תוכן הכפול", התוכן המוצג בתוצאות ה-AMP הוא למעשה העתק של תכנים המופיעים באתרי האינטרנט, לכן, במידה והגדרתם בצורה טובה את סיומת ה-URL ובדקתם את השגיאות של העמודים, מנוע החיפוש של Google ידע לסווג בצורה אוטומטית את העמוד "הכפול" כתוכן המשויך לתוצאות ה-AMP. תוכלו להטמיע תגיות Rel=Amphtml ותגית Canonical.

"תוצאות AMP עדיין לא הגיעו לישראל, אך ההערכות הן שיחלו לפעול בקרוב".

נכון להיום, תוצאות ה-AMP עדיין לא מופיעות במנוע החיפוש של Google.co.il. אך בכל זאת, המודעות צפויות להיכנס בקרוב גם למנוע החיפוש הישראלי. מומלץ להיערך בהתאם לקראת הוספת התוצאות במנוע החיפוש הישראלי ולהכין את העמודים כך שיהיו מאושרים לתצוגה בתוצאות ה-AMP במיוחד אם אתר האינטרנט שלכם מספק תוכן רב.
תוכלו לצפות בהן בחיפוש מילות מפתח שונות דרך המובייל במנוע החיפוש של Google.com.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>