מה אתם רוצים מהאפליקציה שלכם

אתה כאן: דף הבית  > פיתוח אפליקציות  > מה אתם רוצים מהאפליקציה שלכם

אם הגעתם לשלב של פיתוח אפליקציה כנראה שאתם כבר מספיק רציניים – אתם כבר לא בשלב החלומות אלא בתחילת ההגשמה של הרעיון שלכם.

אך רעיון לאפליקציה אינו מספיק היום כדי לפתח אפליקציה מנצחת. בכדי שהמשתמשים ירצו לחזור ולהשתמש באפליקציה שפיתחתם, היא צריכה להיות מוצלחת בכמה רבדים: החל מעיצוב מושך, פשטות השימוש, חווית משתמש נבונה, כלי שיתוף שיספרו עליה לחברים, מודל עסקי (אם יש כזה), ועד מאפיינים טכנולוגיים כמו זמני טעינה, והתממשקות עם ספקי מידע חיצוניים (מפות, גוגל, פייסבוק וכו').

כדי לצאת לדרך בתהליך פיתוח אפליקציה צריך לאפיין את תכונות האפליקציה כמה שיותר במדויק. ככל שתדעו בתחילת הדרך לאפיין את מסכי האפליקציה השונים, את הפעולות שהמשתמש יתבקש לבצע, ואת המידע שירצה לשתף, כך תוכלו לקצר את זמן הפיתוח ולבנות אפליקציה מנצחת.

אז בין אם אתם רוצים לפתח אפליקציה לאנדרואיד או ל-iOS, הנה כמה נקודות למחשבה בפיתוח אפליקציה:

1. מה אתם רוצים שהמשתמש יעשה?

אל השאלה הזאת ככל הנראה תחזרו שוב ושוב בתהליך האפיון. גם אם נדמה שמטרת האפליקציה ברורה, לא פעם תגלו שניסיון לדחוס כמה שיותר אפשרויות ופעולות, עשוי לבלבל את המשתמש ולהקשות עליו לגלות את המירב שיש לה להציע.

לכן, בתחילת הדרך צריך לאפיין מהו סט הפעולות שנרצה שהמשתמש יעשה: יירשם לשירות עם זהות ברשת חברתית או אישית; מהן ההתראות שהוא יקבל (נוטיפיקציות, צלילים, תדירות עדכונים); האם ניתן לשתף מידע עם חברים מתוך האפליקציה?

הגדרה מדויקת ככל הניתן של "הכאב" אותו אתם מנסים לפתור בעזרת האפליקציה, יאפשר לכם לאפיין היטב את מערכת הפעולות שתרצו שהמשתמש יבצע.

2. איזה מידע אתם רוצים לשמור?

לצד האפיון על הפעולות של המשתמש, עליכם לבדוק מהם הנתונים שתרצו שהאפליקציה תאגור.

מסד הנתונים יכול לשמור מידע רב, לכן עליכם לבחון היטב מה הפרמטרים שתרצו לבדוק. אלה יכולים להיות זכרון של הפעולות האחרונות של המשתמש, אבל גם איסוף מידע חברתי או גיאוגרפי שישמש אתכם מאוחר יותר כמודל עסקי.

ככל שתאפיינו מוקדם יותר איזה מידע אתם צריכים, כך תוכלו לדעת טוב יותר כיצד המשתמשים שלכם נעזרים באפליקציה ולטייב אותה לאורך זמן.

3. אפליקציה שכיף להשתמש בה

לעיצוב מסכי האפליקציה יש חשיבות מכרעת לשימוש בה. המשתמשים אוהבים פעולות ברורות ופשוטות, ולעתים משולבות עם אפשרויות משחקיות. עליכם להתאים את השפה העיצובית לקהל היעד אליו אתם פונים, ובמקביל לתת להם חוויה פשוטה ואלגנטית שתגרום להם לשוב ולהשתמש באפליקציה.

במהלך העיצוב כדאי לחשוב גם על מסכי הכניסה והיציאה מהאפליקציה. בזמן הטעינה, מסך הכניסה יכול להציג אלמנט משעשע שהופך את ההמתנה למהנה, ואילו בזמן היציאה, המסך יכול להציג מידע שיגרום למשתמש לחזור אליה שוב.

אפשרויות העיצוב בתוך האפליקציה הן אינסופיות. כך למשל, עבור פעולה אחת המשתמש יכול להזין מידע טקסטואלי, לגרור אובייקטים, לבחור מתוך תפריטים, או להזיז את המכשיר. כשבוחרים פעולה שאותה יבצע המשתמש, נרצה להקל עליו כמה שיותר, כך שהוא ישלים את הפעולה בצורה היעילה ביותר לצד זה שהחוויה שלו תהיה הנוחה והמהנה ביותר.

4. מה המודל העסקי?

נכון, אתם לא חייבים לדעת כבר בתחילת הדרך מה המודל העסקי שממנו תרצו להרוויח מהאפליקציה. לפעמים המודל הוא אפליקציה בתשלום, ולפעמים הרווח מגיע מרכישות בתוך האפליקציה, או פרסומות המשולבות באפליקציה חינמית.

המודלים העסקיים לאפליקציה אינם רבים, אך אם יש לכם איזשהו רעיון ראשוני לגבי המודל העסקי שלכם, כדאי להכניס אותו לאפיון כבר בשלב מוקדם.

כך למשל, גם אם אתם לא מעוניינים לגבות תשלום מהגולשים אלא רק לשלב פרסומות, כדאי להתחשב בכך בתהליך אפיון ממשק המשתמש כדי לפנות מקום מתאים לשטחי הפרסום. לעומת זאת, אם לדוגמא, המודל שלכם נשען על איסוף וקבלת מידע גיאוגרפי מהמשתמש, צריך להתחשב בפרמטרים המתאימים בצריכת המשאבים של האפליקציה בכדי שזו לא תכביד על המשתמש.

בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל ומתחרותיהן יש מיליוני אפליקציות, מרביתן לא זוכות להגיע למשתמשים רבים. אפיון נכון של צרכי המשתמש ושל מטרות האפליקציה הוא השלב הראשון בדרך להתבלט ולפתח אפליקציה שאנשים באמת ירצו להשתמש בה.

 

נכתב בשיתוף אתר "משתלם" המציע קורס פיתוח אפליקציות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>