איך לכתוב תוכן מעניין וגם יעיל לקידום?

אתה כאן: דף הבית  > כתיבת תוכן לאתרים, קידום אתרים  > איך לכתוב תוכן מעניין וגם יעיל לקידום?

הדילמה שבה נתקלים בעלי עסקים לאחר שהקימו אתר מושקע, הוא באיזה תוכן עליהם להשתמש: תוכן המשתמש בכל כללי קידום האתרים, שיוביל אותם לתוצאות הראשונות בגוגל, או תוכן שיעניין את הגולשים, אך יהיה פחות שיווקי ויותר ישיר ומעניין עבור הלקוחות?

למזלם של המשווקים ושל בעלי האתרים, גוגל עוזרת להכריע בעניין. ענקית החיפוש שואפת להוביל את התוכן ברשת לכזה שיהיה כמה שפחות אוטומטי ומופנה לקידום אתרים, וכמה שיותר מכוון לעיניים של הגולשים. במילים אחרות, תוכן מעניין, מקורי, וכזה שמספק ערך אמיתי לקוראים.

אם בעבר קידום האתרים נשען על כללים ברורים של חזרה על מילות מפתח, גם אם לא היה הגיון בטקסט, היום תכנים כאלה לא יעלה לרשת. לא רק כי הם מבריחים את הגולשים, אלא גם את האלגוריתם של גוגל. כשגוגל רואה אחוזי נטישה גבוהים מהעמוד, היא מבינה שהתוכן אינו עונה על ציפיות הגולשים ומורידה אותו בדירוג. לכן, כחלק ממכלול כלים שאנו נעזרים בהם כדי לקדם את האתר, צריך לשמור על רמת תוכן גבוהה שמעניקה ערך לגולש.

אז איך כיצד נצליח לעניין את הקוראים עם תוכן מעניין, אבל בו-בזמן גם לקדם את האתר? הנה כמה כללי אצבע שיעזרו לכם בנושא:

תנו מרווח נשימה

השתמשו בכותרות ביניים, בדיוק כמו זאת שמעל השורה הזאת. כותרות הביניים עוזרות לקורא לצלוח טקסט שאורכו עולה על כמה פסקאות, וגם מסייע לאלגוריתם לזהות את הנושאים בהם עוסק המאמר. יחד עם זאת, אל תפריזו בכותרות ביניים אם אין בכך צורך אמיתי מבחינת התוכן.

הרגלים קשה לשנות

צרו תוכן באופן קבוע. קבעו לעצמכם יום בשבוע (או יותר מכך) שבו תעלו לאתר תוכן חדש ומעניין. אם תצליחו להתמיד להזין את האתר בתכנים חדשים, תוכלו תוך זמן קצר לראות תוצאות. האתר יהפוך לא רק למקום עם מידע שיווקי או מכירתי, אלא גם למקום עם נפח ידע נרחב שנוגע במילות מפתח ובמונחים רבים.

אם התוכן יהיה מעניין ורלוונטי לקהל שלכם, הם גם ידעו לצפות לו ולשוב לאתר כדי לראות מה התעדכן.

דברו חופשי

הקצרנות לא טובה לקידום אתרים. קחו את הזמן וכתבו תוכן שעולה על 300-400 מילה. ככה המאמרים שלכם יהיו גם בעלי נפח שמגדיל את זמן השהות באתר, וגם בעלי מספיק מידע שיעניין את הקורא.

אבל גם אל תפריזו. הגולשים לא ישרדו תוכן ארוך מדי. רף הסבלנות שלנו לטקסטים ארוכים מדי הולך ויורד, כך שאם חציתם את רף אלף המילה, הגיע הזמן לקצץ, לתמצת ולהדק.

השתמשו בכלים טכנולוגיים

אם האתר שלכם בנוי על וורדפרס או במערכת ניהול תוכן בקוד פתוח אחרת, ככל הנראה שתוכלו למצוא ברשת תוספים שיעזרו לכם לקדם את האתר. לא כל התוספים טובים ומועילים, אך אם תתייעצו אם מומחים בתחום, תוכלו לקבל כמה המלצות לתוספים מועילים.

התוספים (פלגאינים) יעזרו לכם לכתוב ולשנות את הטקסט שמופיע במקומות מסוימים כך שיהיה מושך יותר לגולשים וגם למנוע החיפוש. כך לדוגמא, תוכלו לשנות את פסקת המבוא שהגולש רואה בתוצאת החיפוש עוד לפני שהוא מקיש על הכותרת המובילה אותו לעמוד.

כתבו עבור הגולשים ולא עבור מכונות

האלגוריתם של גוגל משתנה כל הזמן. אם תכוונו רק כדי לענות על צרכיו, ברגע שהוא יתעדכן, אתם תישארו מאחור והמאמצים שהשקעתם עד כה ירדו לטמיון. לכן, חשוב ליצור תוכן לאתר שמכוון בראש ובראשונה לגולשים. ברגע שהם יאהבו את התוכן, הם יעזרו לו להיות מקודם הלאה, בין אם בחזרה לאתר, בשהייה ארוכה יותר בו, ועד לשיתופים ברשתות החברתיות

סגור תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *