התוכן הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת קידומו של אתר אינטרנט. כך רמז גוגל בעדכון הפנדה הראשון שלו. כיום, כל חברת קידום אתרים מקצועית, בעלת וותק ומוניטין מוצלח מעסיקה צוות כותבי תוכן מקצועיים על מנת שיכתבו תכנים איכותיים לאתרי האינטרנט של לקוחותיהם.
קידום העתיד באמצעות התוכן – עבר לעומת הווה
המטרה של חברת קידום אתרים היא להקפיץ את האתר במעלה רשימת תוצאות החיפוש של גוגל. אם בעבר, בעלי עסקים דרשו לדעת מדוע הם חייבים לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי, כיום השאלה הזו כבר לא רלוונטית. אם בעבר, מקדמי אתרים התלבטו האם יש צורך לשכור את שירותיהם של כותבי תוכן לדפי האינטרנט של לקוחותיהם או שמא הם יכולים לקצץ בהוצאה ולבצע משימה זו בעצמם, כיום אין התלבטות בעניין. כל מקדמי האתרים בדעה אחת שקידום איכותי של אתרי אינטרנט תמיד יכלול תוכן איכותי שמתעדכן בצורה דינאמית ומשלב בתוכו מילות מפתח רלוונטיות. כיום, שוכרים את שירותיהם של כותבי תוכן מקצועיים, מסירים תוכן ברמה נמוכה ומתמקדים בתכנים איכותיים מקוריים ומסקרנים שמייצרים הנעה לפעולה.
מעדכנים את הקיים – פנדה
מקדמי אתרים נשענים על כל מיני שיטות קידום אורגני אשר משתנות באופן שוטף לפי העדכונים של גוגל. הם מתבססים על האלגוריתם של גוגל אשר בודק את איכות האתרים והעמודים באינטרנט במעל ל-200 פרמטרים ומדרג את העמודים בהתאם לכך. בהתאם למידת החשיבות נקבע הדירוג של אותו דף אינטרנט בתוצאות החיפוש של גוגל. תוצאות הדירוג מושפעות מפעולות ומאפיינים רבים, אך מדי תקופה ניתן לראות שהתוכן מקבל חשיבות יותר ויותר גדולה. ב- 2011 נערך עדכון באלגוריתם זה. עדכון זה כונה ‘פנדה’.
תוכן – הפנדה של גוגל רוקדת
המטרה של גוגל הייתה להוריד את הדירוג של אתרי אינטרנט שהכילו תוכן לא איכותי, לא רלוונטי לנושא הדף ומוצף במילות מפתח. שינוי זה גרם לירידה משמעותית של הדירוג של אתרי אינטרנט רבים ועלייתם של אתרי אינטרנט בהם היה תוכן איכותי ורלוונטי שהתעדכן על בסיס קבוע. התוצאות של שינוי זה היו כה אקוטיות עד כי מקדמי אתרים רבים החלו לגייס כותבי תכנים מקצועיים וזאת במקום חובבנים שלא הכירו את כל כללי הכתיבה ולא הגיעו לרמה הרצויה. בחודש מאי של שנת 2014 יצא עדכון נוסף של הפנדה שהגביר את המשמעות של התוכן האיכותי. בתקופה האחרונה עדכונים אלו גרמו להסרת דפי אינטרנט עם אופטימיזציה יתרה, דפים שכללו תכנים בעלי צפיפות מוגזמת של מילות מפתח וכן דפים שכל כותרות המשנה שלהם כללו את מושג המפתח.
לסיכום, תוכן איכותי בו משולבות מילות מפתח בצפיפות שאינה מוגזמת הוא התוכן שיצליח לקדם את אתר האינטרנט שלכם. חברת קידום אתרים מקצועית ובעלת מוניטין מוצלח תצליח להוביל את אתר האינטרנט שלכם לחשיפה גדולה ולדירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.