כל מי שחי במאה ה-21 יודע כי לא ניתן לדמיין את החיים שלנו ללא שני פריטים חשובים: הראשון הוא רשת האינטרנט, והשני – הטלפונים החכמים (סמארטפונים). מה שחשוב להדגיש – כשזה נוגע לתחום השיווק, לא ניתן למעשה להפריד ביניהם. כיום, כשמדברים על שיווק באינטרנט, חייבים להתייחס לעובדה שאחוז הולך וגובר של גולשים עושים זאת באמצעות הטלפון החכם. הנה מספר טיפים חשובים בדרך לשיווק האידיאלי.
מילת המפתח: תאימות
על פי נתוני Google, ביותר מעשר מדינות עולה כיום היקף החיפושים המתבצעים באמצעות טלפון סלולרי מהיקפם באמצעות מחשבים שולחניים. על רקע זה, לא מפתיעה ההכרזה של החברה על כך שבעקבות העדכונים האחרונים של מנוע החיפוש שלה, המוביל מסוגו בעולם, אתר שלא יהיה מותאם בצורה מלאה גם לטלפון הנייד צפוי לרדת בדירוג שלו במנוע החיפוש, בהתאם למילות המפתח הספציפיות, בצורה ניכרת. המדובר הוא באחד השינויים המשמעותיים ביותר שידע תחום קידום האתרים, שגם כך נחשב לדינמי בכל קנה מידה, בשנים האחרונות.
המשמעות הישירה של כך היא אחת: כל אתר צריך להפוך להיות מותאם לגלישה באמצעות הטלפונים הסלולריים, כאשר עמידה בדרישה זו מגלמת בתוכה מעלות שיווקיות מהשורה הראשונה. מבחינה מעשית, על רקע מגוון רחב מאד של מכשירים, מסכים ורזולוציות, הדגש צריך להיות מושם על עיצוב רספונסיבי, המתאים את האתר למאפייני המכשיר ממנו נעשית הגלישה. אתר רספונסיבי מקבל לרוב עדיפות על פני אתרים הנבנים במיוחד עבור הסלולר, ולו מכיוון שהוא מתאים למגוון רחב של מצבים ומונע את הצורך לבנות מספר אתרים במקביל. על כל פנים, אתר שלא חושב על קהל היעד הסלולרי שלו, כאמור, נשאר מאחור.
על החשיבות שבמסר קצר
אין זה סוד שמסר שיווקי צריך להיות חד משמעתי, ברור ותמציתי על מנת שיהיה יעיל באמת. במקרה של טלפונים סלולריים, החשיבות של כך הופכת למכרעת עוד יותר.עקב גודל המסך הקטן או העובדה שהגולש הממוצע עושה לא מעט דברים במקביל, צריך לבחור במסרים קליטים וקצרים. בעל עסק שמצליח להעביר את המסרים השיווקיים המרכזיים שלו בכמה שפחות מילים מקבל לרוב עדיפות על ידי קהל היעד, מה שעשוי להיות מתורגם בפעולה אקטיבית מצידם, הרצויה על ידי בעלי העסק.
שיווק אקטיבי באמצעות הטלפונים
כאשר מדברים על השיווק, בעל העסק צריך גם לחשוב היטב על הפניה, מטעמו, עבור הלקוחות הפוטנציאליים. הטלפונים החכמים, בנקודה הזו, מקלים על התמונה בעשרות מונים. עסק הכולל אפליקציה או רשימת תפוצה של לקוחות פוטנציאליים יכול לשלוח להם הודעות Push, ללא תשלום מצד הלקוחות, ובכך לעדכן אותם בכל מה שחשוב לדעת: אירועים מיוחדים הנערכים בעסק, מבצעים נקודתיים, הטבות המגיעות ללקוחות וכיוצא בזה.
בחלק מהמקרים ניתן לקחת את זה מספר צעדים קדימה ולשלוח ללקוחות הפוטנציאליים הודעות המותאמות למיקום הספציפי בו הם נמצאים, כפי שניתן ללמוד עליו ממנגנון ה-GPS הקיים בכל טלפון חכם.