גוגל אנליטיקס הוא שירות חינמי של גוגל המציג את התנהגות הגולשים באתר. אם אתם רוצים לדעת כיצד הגיעו אליכם המבקרים לאתר, מהם העמודים הפופולריים ביותר, כמה זמן הגולשים מבלים באתר ונתונים רבים נוספים, האנליטיקס הוא הכלי שיציג הכל עבורכם.
אחד הדברים שניתן לגלות בעזרת Google Analytics הוא את הנטישה מהאתר. מדוע אנשים עוזבים ובאיזה שלב? הנה שתי דרכים קצרות לראות מתי הגולשים מחליטים לצאת מהאתר וללכת למקום אחר:
ניתוח התנהגות קנייה
דו"ח ה-Shopping Behavior Analysis מציג את התנהגות הגולשים במהלך תהליך הקנייה, החל מכמות הגולשים המבקרים בחנות המקוונת, דרך אלה שהוסיפו מוצרים לעגלה, הגולשים שהגיעו לשלב הסליקה ונטשו, ועד הגולשים שסיימו את הקנייה ושילמו.
דו"ח ניתוח ההתנהגות ילמד אתכם באיזה שלב כדאי להשקיע מאמצים בהגברת האמינות של האתר או במשיכת הגולשים להמשיך לשוטט בחנות.
ניתוח התנהגות בהגעה לקופה
דו" ה-Checkout Behavior Analysis מציג את התנהגות הגולשים בשלב ההגעה למעמד התשלום. האם הם נטשו כשראו את החשבונית המלאה הכוללת דמי משלוח? האם בשלב הזמנת פרטי התשלום? האם בשלב הסופי לפני לחיצת אישור?
ההבנה לגבי השלב המדויק בשלב הההגעה לקופה המקוונת ילמד אתכם מהו המיקום בו הגולשים מרגישים חוסר ביטחון להשלים את הפעולה ומה עליכם לחזק בשלב הזה.
בכדי להשיג גישה לשני הדוחות הללו עליכם להפעיל בשירות האנליטיקס את האפשרות
"Enable Enhanced Ecommerce Reporting" הנמצאת תחת "Ecommerce Settings".