איך אנחנו מתנהגים היום ברשת? מה אנחנו אוהבים לעשות בסמארטפון וכמה סבלנות יש לנו לתוכן ברשת? אדובי, המוכרת לרובנו מתוכנת הפוטושופ, החליטה לבדוק את הנושא.
אדובי לא הסתפקה בסקר פשוט אלא בחרה לנבור בהררי נתונים (תקציר המחקר). כמה בדיוק? החברה ניתחה 10,000 אתרים ואפליקציות בארה"ב, 18 מיליארד ביקורים לאתרים, ו-700 מיליון כניסות לאפליקציות מובייל. לאחר שפענחה את הנתונים היא פרסמה את מסקנותיה על עולם הרשת כפי שהוא נראה כיום. ומה המסקנות?
* הגולשים מעדיפים סמארטפונים עם מסכים גדולים (5 אינטש ומעלה).
* הרשת החברתית שהצליחה להיות הכי מותאמת למובייל היא פינטרסט. 64% מהפעילות בפינטרסט נעשית דרך דפדפני מובייל. זו הוכחה נוספת לכך שתמונות הן כח המשיכה החזק ביותר ביותר במובייל.
* לינקים ברשתות החברתיות אינם אפקטיבים במובייל. אחוזי הנטישה – bounce rates – במובייל גבוהים יותר מאשר במחשבים ניידים ונייחים: 61% לעומת 53%. המשמעות מכך היא שעבור קהל יעד שנמצא במובייל, כדאי להמעיט בקישורים יוצאים מהרשתות החברתיות ולמקד את תשומת הלב בתוכן ייעודי לסושייאל – תמונות, סטטוסים וכדומה.
* משתמשים בסלולר במקומות עם Wi-Fi: ממצא מעניין מראה ש-93% מזמן השימוש בטאבלטים נעשה עם חיבור וויי-פיי (לעומת חיבור סלולרי). בגלישה בסמארטפונים חלוקת הזמן היא 57% לטובת זמן חיבור עם וויי-פיי. הנתון מעיד על התחזקות המגמה של שימוש בטלפונים החכמים כ"מסך שני", כלומר, כשאנו נמצאים בבית או בעבודה עם חיבור אינטרנט זמין, ולצדנו מסכים נוספים כמו טלוויזיה או מסכי מחשב.
המחקר המעניין של אדובי מציג את ההתנהגות של הקהל הרחב כפי שהוא נראה כיום: קהל שגולש בצורה מהירה, מתמשכת, ועקבית ברשת עם דגש על תוכן ויזואלי.