
כל מי שיש לו אתר באינטרנט, וודאי שואל את השאלה הידועה איזה פרסום הינו יעל יותר, פרסום בגוגל? או שאולי פרסום בפייסבוק? לכל אחד יש את החסרונות והיתרונות שלו, אך על מנת שנעזור לכם ליטול החלטה מושכלת, אנקוב ביתרונות ובחסרונות של כל אחד מאפיקי הפרסום הללו. היתרונות הבולטים של גוגל, שהוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברשת והוא מביא יותר תנועה של גולשים. לגוגל יש מערכות בקרה, שמאפשרות לבעל האתר, לעקוב אחר יעילות הקמפיין ביתר קלות (Google analytics). ישנם יותר סיכויים לצפייה במודעה בגוגל, היות ומגוון רב של אתרים מציגים את מודעות גוגל. ניתן לבצע שילוב עם קמפיינים של יוטיוב. לקוחות שצפו במודעה באתר מסוים, יוכלו לצפות במודעה גם כשהם נמצאים באתר אחר. אם אתם בעלי עסק של ריהוט או כלים סניטריים, תוכל לפרסם את עצמך בקלות במידה ויש לך ידע בתחום כמו שימוש בכלים של גוגל. היתרון הבולט הנוסף של פרסום בגוגל, שישנו מאגר אין סופי של לקוחות, הרבה יותר מאשר בפייסבוק.
החסרונות בפרסום באמצעות גוגל
פרסום בגוגל, עלול להיות יקר, בייחוד אם מדובר על קידום ממומן. לא ניתן להציג את המודעות לחתך יעד מסוים , כמו למשל תחומי העניין של הלקוחות או חתך גילאים. ישנם מתחרים לעסק שלך שיכולים להקטין את התקציב שלך , באמצעות הקלקה על המודעות שאתה מפרסם, באמצעות הקלקות רציפות.
ישנו מחיר שהוא גבוה עבור מילות חיפוש שהרבה מבתי העסק או בעלי האתרים מפרסמים היות ומילים אלה, הן תחרותיות, ולכן, המטרה אליה אתה מנסה להגיע שהיא להיות בין המקומות הראשונים בגוגל, עלולה לקחת הרבה יותר זמן מכפי ששיערת. גם אם יש לך קמפיין של בגוגל, אף אחד אינו יכול להבטיח לך נאמנה, כי הפרסום אכן יצליח באפיק זה.
החסרונות והיתרונות בפרסום באמצעות הרשת החברתית – פייסבוק
זו כבר עובדה, שהיקף פרסום בפייסבוק, הוא עדיין קטן בהשוואה לגוגל, אך מצב זה, עלול להשתנות בעתיד הקרוב לאור ההצלחה הגדולה של הרשת החברתית המפורסמת ביותר בעולם. הרבה עסקים הפנימו את ההצלחה הזו, ולכן ישנם עסקים גם גדולים וגם קטנים, שמתחילים לבצע פרסום בפייסבוק.
שיטת פרסום זו היא שונה ואולי מסתמכת פחות על ניתוח ועלויות של הקלקות, אך בכל זאת, יש יתרונות בפרסום באמצעות הרשת החברתית הגדולה בעולם. שטח הפרסום בפייסבוק, הוא הרבה יותר קטן מאשר בגוגל, ולכן, כל מודעת פרסום תבלוט הרבה יותר. זו עדיין צורת פרסום זולה, וההגעה ללקוחות פוטנציאליים באמצעות הפייסבוק רק עולה. הפרסום באמצעות הפייסבוק, הוא הרבה יותר ממוקד מאשר במנוע החיפוש גוגל, אבל הוא עדיין פחות מוכר לציבור. מה שחשוב הוא התקציב שלך ואף בסוג קהל היעד בו אתה מעוניין. כל עסק או חברה, חייב לבחון את שתי האפשרויות הללו, והדרך הטובה ביותר להגיע ליעד הלקוחות שלך היא לשלב בין שתיהם.