מהו שיווק דיגיטלי? שיווק דיגיטלי הוא בעצם דרך נוספת לקדם חברה או אתר כלשהם בדרך הדיגיטילית, כלומר ברוב המקרים הכוונה היא באינטרנט בכלל או ברשת החברתית בפרט. בשנים האחרונות עולם הפרסום עובר שינוי חסר תקדים, אם פעם הפלטפורמה העיקרית הייתה פרסום בטלוויזיה ואולי קצת פרסום בשלטי חוצות, כיום ישנה מגמה של מעבר לדיגיטל, כלומר פרסום ברשתות החברתיות שהן המקבילה לכביש של פעם, אם בימים עברו פרסמנו בשלט חוצות במטרה שיותר ויותר נהגים שנוסעים בכביש יראו את הפרסומת, כיום אנחנו מפרסמים ברשת החברתית ושם יותר אנשים נחשפים לפרסומת ביום מאשר היו נחשפים לה אם הייתה בשילוט חוצות בכביש. למה כל זה קורה בעצם?. נתח השוק השתנה, פעם הלקוחות העיקריים כלומר כוח הקנייה, היו בני 25 ומעלה שהיו צופים בעיקר בטלוויזיה. בשנים האחרונות הגיל של הלקוח הפוטנציאלי יורד והוא מצוי בעיקר ברשתות החברתיות, מהפיכה זו התחילה בעצם מכניסת הסמארטפונים לחיינו, שם אפשר לשים את הסמן על תחילתה של הירידה בהשפעתה של הטלוויזיה המסורתית על חיינו.
הרשת החברתית
כל אחד כיום יודע גם זה שלא למד קורס שיווק באינטרנט שכדי להצליח בשיווק העסק שלך, עליך להתקדם ולהיכנס לעובי הקורה של הרשתות החברתיות, כי אין מה לעשות שם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו נמצאים, אפילו בעלי פלאפליות מקדמים את עצמם דרך הרשת החברתית כי זה שם המשחק, קידום קידום ו…קידום.
אז נכון שזה נשמע קצת מסובך אבל תנו לנו לעשות לכם סדר.
ראשית לפני שאתם מתחילים לפרסם ברשת החברתית, כמה טיפים שעליכם לדעת, לפני הכל אתם צריכים לאתר את קהל היעד שלכם ולדעת מיהו, כך תוכלו למצוא אותו ביתר קלות ע"פ חלוקה לקבוצות השונות בפייסבוק, או באינסטגרם או בכל רשת אחרת, בנוסף לכל קהל יעד ישנה דרך גישה אחרת. השלב הבא הוא, הגדירו את המטרות שלכם בשלב המיתוג והפרסום, אל תקפצו רחוק מדי, לדוגמא, האם המטרות שלכם הן לאסוף קהל חדש, להגדיל את קהל הלקוחות הקיים, לחזק את המיתוג שלכם בקהל הלקוחות הקיים וכו'. הטיפ השני, הגדירו מטרות שניתן למדוד, כלומר, הגדלת המכירות דרך האתר ב50%, הגדלת מספר האנשים שמדברים על העסק שלכם ברשת, וכו'.
שירות זה שם המשחק
כלל נוסף שעליכם לזכור הוא שבדומה לדוכן שווארמה גם העסק שלכם מוכר מוצר ובדומה לכם ישנם עוד כמה עשרות המוכרים בדיוק את אותו המוצר וקרוב לוודאי שבאותו המחיר כמעט, אז מה צריך להיות שונה אתם שואלים? אז טוב ששאלתם, השונה הוא כמו בדוכן פלאפל, השירותיות. פלאפל יש לכולם, אך אם ישנם שני דוכני פלאפל אחד ליד השני ונניח ששניהם מוכרים באותו מחיר הלקוח ילך למי שמציע לו שירות יותר טוב, כלומר, המקום נקי, המוכר מתבדח עם הלקוח, נותן לו טעימה מהפלאפל לפני שהוא קונה מנה, כל אלה נכללים תחת הקטגורייה של שירות, כך גם אתם תיצרו לעצמכם בידול בכך שתתנו את השירות על הצד הטוב ביותר.