עיצוב מהווה חלק בלתי נפרד ממוצר. ה"קנקן" חשוב לא פחות מאשר ה"מה שיש בו". עיצוב מוצר הוא חלון הראווה שלו, שער הכניסה אליו, מאפיין בתעודת הזהות שלו. העיצוב מהווה חלק מהותי וחשוב בשיווק המוצר, בבידולו ובמיתוגו. לעיצוב המוצר יש השפעה מכרעת אל האופן שבו אנשים נדרשים אליו, מגלים בו עניין, מתוודעים אליו, תוהים על קנקנו ( ועל מה שבתוכו…).
מיתוג עסקי מוצלח של מוצר, של אתר, של כל דבר שקשור לעסק הוא השקעה מחויבת המציאות, במיוחד מציאות רבת גירויים, שבה מתמודדים על תשומת הלב של הצרכן הפוטנציאלי אין ספור גירויים, לרבות אין ספור מתחרים על זמנו, על כספו ועל כל משאביו.
כאשר מדובר על מיתוג עסקי מדובר כמעט בהכרח, כמעט בהגדרה, על עיצוב לוגו. הלוגו הוא לב העיצוב. הוא המאפיין החזותי החשוב והמרכזי שלו.
הלוגו הוא הסייר שלכם והוא הצל שלכם. הוא שומר הסף. הוא הולך לפניכם ובעקבותיכם. הוא תמצית הזהות העסקית שלכם. הוא אתם. לא בכדי חברות ממתגות עצמן באמצעות לוגו ברור, חד, קצר וקולע- עם מלים (סלוגן) או בלעדיהן ( כגון חברת נייק, לקוסט, פומה ועוד).
הלוגו הוא הלב והלוז של הזהות המותגית
עיצוב עסקי בכלל ועיצוב אתרים בפרט נועד לקבע את העסק כמותג בתודעת הגולשים והצרכנים הפוטנציאליים ובהמשך גם בתודעת לקוחותיו. הלוגו מצוי בכל עמוד, בכל ממשק, בכל פלטפורמה. לוגו מעוצב ומסוגנן יופיע תמיד באותו גודל, באותה צורה, באותו צבע או שילוב צבעים, ויהיה בעל מראה אחיד. לאחידות יש משקל חשוב ביותר לקיבועו בתודעת האנשים הנחשפים אליו.
עיצוב עסקי מוצלח משדר מקצועיות, אמינות, סדר, ארגון, מחויבות, רצינות ועוד כיוצאות באלה, ורבות אחרות מלבדן, תכונות חיוניות, אשר כל אחת מהן מהווה נדבך חשוב בניית דימוי חיובי של העסק, דימוי של הצלחה, של הישגיות, של תועלת ושל ערך מוסף לצרכני המוצר או השירות.
סוד הפשטות של העיצוב
עיצוב עסקי אמור להיות פשוט וקליט. כאשר אנשים נחשפים אליו הם אמורים ליצור קישור מהיר ומיידי עם המותג. מה שמאפשר את הקישור הזה יותר מכל מרכיב אחר הוא הלוגו- סימן ההיכר והתו המאפיין את החברה הגדולה כמו גם את העסק הקטן. כאשר אנחנו רואים את הלוגו של תנובה, לדוגמה, אנחנו מתקשרים באופן מיידי עם מוצרי החלב שלה; כאשר אנחנו נחשפים ללוגו המינימאלי של חברת נייק, עצם החשיפה אליו מעוררת בנו לאלתר את ערכי המצוינות וההישגיות שלה, כחברה מובילה בתחום מוצרי ספורט.
מיתוג עסקי הוא מרכיב שיווקי ראשון במעלה ולו רק בשל היותו גלוי לעין, חשוף. ככזה הוא מעורר בתוך שברירי שנייה יחס של קרבה או של ריחוק, משיכה או רתיעה. אין לנו זמן להתעמק בלוגו. אנחנו (קצרי סבלנות וממהרים תמיד, מפוזרי קשב ו… עצלנים) רוצים שהלוגו יעשה עבורנו ובמקומנו את העבודה וישכנע אותנו, ללא מלים, כי המותג שהוא מסמל הוא מותג שכדאי לנו לרכוש אותו. הלוגו אמור ללכוד את תשומת הלב שלנו ובתוך כך להפוך אותנו לצרכנים. כאשר מדברים על תרומה של עיצוב עסקי מוצלח מדברים אפוא בהכרח על לוגו מוצלח.