בקרב אנשי מקצוע בתחום השיווק באינטרנט ידועה ומקובלת ההבחנה לפי "התוכן הוא המלך". בייחוס תואר מלכות לתוכן מבטאים אנשי המקצוע את ההכרה במרכזיותו ובחשיבותו ובעיקר בהיותו גורם בעל השפעה רבה.
חשיבות כתיבת תוכן איכותית, רהוטה ועניניית, מקורית וחדשנית, נובעת הן מהחלק החשוב שיש לה בקידום אורגאני של האתר במנוע החיפוש העיקרי והגדול- גוגל, והן בשירות המצוין שהתוכן הכתוב היטב נותן לגולש. הוא מיידע אותו, הוא מעדכן אותו, הוא מחדש לו.
תוכן שמספק מידע חשוב עשוי להניע גולש להיהפך מלקוח פוטנציאלי שנחשף עם גלישתו לשירות או למוצר שמוצע על ידי חברה או עסק ללקוח בפועל, לאדם שמבצע הזמנה באמצעות האתר וכתוצאה מחשיפה אליו.
כתיבת תוכן צריכה להתבצע על פי דרישות גוגל וכמובן על פי דרישות העסק או החברה המזמינים אוצו ומיידעים את הכותב על אודות הדגשים הרצויים בו, מספר הפעמים שיש לשלב בו בטבעיות את מלת או מלות המפתח, ובעיקר- שהמאמר יהיה מעניין, בעל ערך מוסף, כתוב ומנוסח היטב, מניע לפעולה.
גם מאמר שאינו מאמר שיווקי במוצהר, בכוונת מכוון, אמור לתת לקורא מידע שיסייע לו ללמוד כל מה שנדרש לדעת אל מוצר או שירות לצורך היכרותם וכתוצאה מכך להגברת הסיכוי לרכישתם.
על מנת לכתוב מאמר בעל עניין וטעם בנושא מסוים, חשוב לקרוא וללמוד על הנושא כל מה שחשוב ורלוונטי לדעת על אודותיו. יש לכתוב את המאמר בעיניים של מי שאמור לקרוא אותו. אתם לא כותבים מאמר שאמור להיתחב אל תוך מגירה ולהצהיב בה באחרית הימים או אף לפני כן: המאמר שלכם מיועד לגולשים שאמורים להתוודע באמצעותו למוצר או לשירות חדש. אתם מתווכחים באמצעות המאמר בין החברה המייצרת ו/או משווקת את המוצר או מציעה את השירות ובין צרכניו הפוטנציאליים.
כאשר אתם גולשים באתר, מה שלוכד את העין במבט ראשון, מיידי, הוא העיצוב שלו, הנראוּת שלוף חזותו. אבל איש מאתנו לא ישהה באתר ויגלוש בו רק בשל עיצובו. לאחר שהעין מסירה עת שכבת הציפוי הדקה של העיצוב היא נחשפת אל התוכן.
מאחר שהגולש הממוצע מקדיש שניות אחדות בלבד, שבמהלכן הוא סורק וסוקר מה יש לאתר להציע ולחדש לו, על כותבי התוכן לתפוס את תשומת הלב ולעורר ב וגירוי ועניין להמשיך לקרוא את מה שכתוב למטה מהכותרת, האמורה להיות מגרה, מקורית, חדשנית, שובבנית, ממזרית, כזאת שלא מותירה את הגולש אדיש ומהווה סיבה מספיקה לקריאתו את המאמר.
חשוב לדעת ולהבין, כי לגולש יש נקודות יציאה רבות מהמאמר. למעשה, הוא עלול לעזוב אותו בכל שורה. לכן על כותבי התוכן באתרי האינטרנט היא למנוע ממנו עזיבת-פתאום; להניעו להמשיך לקרוא את התוכן עד סופו; ליצור אצלו בסיס ידע ומידע מספיק רחב לביצוע המרה, להזמין מוצר או שירות. בקיצור- להיהפך, כאן ועכשיו, מלקוח פוטנציאלי ללקוח פעיל.