
סרטוני וידאו תורמים תרומה משמעותית לקידום של עסקים ואתרים, מנועי החיפוש של גוגל מאנדקסים במיקום גבוה סרטונים הזוכים לצפיות רבות. כל בעל אתר מעוניין להגיע לאחד משלושת המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש ולזכות בנתח משמעותי של גולשים הנכנסים אל האתר. תוך ניצול נכסים אינטרנטיים ושימוש בפלטפורמות קידום שונות אפשר יהיה לכבוש את הפסגה.
סרטון יוטיוב מוצלח מהווה נכס אינטרנטי לכל דבר, ההשקעה בהפקת סרטונים מקצועיים מניבה פירות. חשוב לזכור כי הפעילות העסקית ברשת האינטרנט נמצאת תחת תחרות רבה, בעבור פעילות חובבנית משלמים מחיר כבד. הפקת סרטונים מקצועית היא המפתח לקידום יעיל של הסרטון. כמו כן, יש לזכור כי סרטוני, כמו כל פעילות עסקית אחרת אונליין, מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג והפיתוח העסקי. פרסום סרטון מקצועי בו מוצגים כל היתרונות של העסק בצורה המחמיאה ביותר תוך מתן ערך מוסף לצופים ישמש כמקפצה לקידום עסקי.
כיצד להפיק סרטון עם ערך מוסף?
מנועי החיפוש של גוגל אינם רואים בעין אוהדת ניסיונות קידום של עסקים הפועלים למטרת רווח בלבד. פעולות המתבצעות לטובת קידום אתר כמו פתיחת בלוגים, הפצת קישורים או הפקת סרטונים יש לגבות במתן ערך מוסף לגולשים. פעולות אשר אין בהן כל ערך מוסף לגולשים סופן יהיה לפגוע בתהליך הקידום. כך למשל, יש להפיק סרטוני שיווק תוך שילוב מידע בעל ערך לגולש. שיווק של עסקים בתחום המזון אפשר לשלב עם מתכונים חינם לגולשים, שיווק אתרים של בעלי מקצוע כדאי לשלב עם טיפים מקצועיים שימושיים.
הכנות לקראת קידום הסרטון ביוטיוב
דע את האויב! זה הזמן לבדוק האם כבר ישנם סרטונים בתוצאות החיפוש תחת מילת המפתח המבוקשת. תוכלו להשתמש בפונקציית חיפוש ממוקדת סרטונים בגוגל. אם ישנם כבר קטעי וידאו בתוצאות החיפוש בתחום דעו כי ישנו פוטנציאל לקידום סרטון וידאו משלכם תחת אותה שאילתה. נציין כי גם במקרים בהם טרם מופיעים סרטוני וידאו בשאילתה תוכלו להיות הראשונים אשר מכניסים סרטון וידאו לתוצאות החיפוש.
איך לקדם סרטון יוטיוב בתוצאות החיפוש בכמה שלבים פשוטים
- אופטימיזציה לסרטון במטרה להפוך אותו טוב יותר, סרטון אשר יזכה למספר רב של צפיות, שיתופים, תגובות וקישורים הוא הסרטון אותו מנועי החיפוש של גוגל ישלבו במיקום גבוה בתוצאות החיפוש.
- הזנה נכונה של פרטים כמו תיאור הסרטון, תגיות ובחירת כותרת מושכת. שימו לב, בחירת הכותרת חשובה מאוד למשיכת הגולשים אל הסרטון שלכם מתוך עשרות ומאות סרטונים. טיפ נוסף, יש לזכור לשלב בתיאור הסרטון קישור אל האתר הרלוונטי בתוספת הקידומת http://.
- יש לבחור קטגוריה בעבור כל סרטון אותו מעלים ליוטיוב, כדאי להכיל תחת אותה הקטגוריה את כל הסרטונים העוסקים בקידום העסק או האתר. ריבוי סרטונים העוסקים באותו תחום ימתג אתכם כמומחים בתחום ויעניק לכם עדיפות על פני אחרים.
כעת יש לשלב קישור אל הסרטון בפרופיל הרשת החברתית, באתר החברה, בבלוגים מקצועיים ובפלטפורמות נוספות העוסקות בתחום. השלב האחרון יהיה המתנה בסבלנות עד לשלב בו ישתלב הסרטון בתוצאות החיפוש. עם כניסת הסרטון לתוצאות החיפוש יש להמשיך לפעול לקידומו.