כיצד עיצוב גרפי מקצועי יכול לתרום לחברה?

אתה כאן: דף הבית  > מיתוג עסקי  > כיצד עיצוב גרפי מקצועי יכול לתרום לחברה?

עיצוב גרפי מהווה חלק בלתי נפרד מהמותג. למעשה- הוא כרטיס הביקור שלו (תרתי משמע) עצמו עיניכם ודמו בעיני רוחכם את התנין של חברת לה-קוסט מונח בחלק העליון של טריקו של החברה, אשר הפכה זה מכבר שם דבר כמותג אופנתי. אנחנו רואים את התנין ויודעים כבר ממבט ראשון כי מדובר בחולצה איכותית של יצרנית האופנה העולמית, רבת המוניטין. אבל עיצוב גרפי אינו מתמצה רק בלוגו של חברה, אף שהוא מהווה אלמנט שיווקי מוביל ומרכזי. יש חשיבות לפריטים נוספים, להרכב הצבעים, לאופן שבו משתלבות זו בזו הגרפיקה והמלים. עיצוב מקצועי מעיד על מקצועיות החברה, על רצינות כוונותיה, על טיב השירות שלה. עיצוב מקצועי מעיד על השקעה, על ניקיון, על אסתטיקה. הוא מחדד ומעצים את המסר של החברה. הוא מסייע ותורם לאפיונה. עיצוב גרפי מגדיר את החברה. העיצוב לא רק מארגן את הפן החזותי של החברה. הוא מביא לידי ביטוי את חזונה, את ייעודה. הוא בונה ומעצב את תדמיתה. עיצוב מקצועי מוקפד ומלוטש יוצר אחידות. האחידות מהווה מרכיב חשוב ביותר בבניית זהות מותגית. הוא מקל על הציבור בכלל ועל הלקוחות בפרט לזהות את ייחודה של החברה, אשר הביטוי הגרפי שלה מעיד עליה ו"מסגיר" אותה.

תסתכלו בקנקן

כשמדובר בעיצוב גרפי מופרכים הקביעה והציווי "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו", שהרי הכוונה המונחת ביסוד העיצוב הגרפי היא הפוכה בתכלית ההיפוך: לגרום לאנשים להסתכל ב"קנקן", ולתהות על קנקנו. לגרום להם להתחבר אל "מה שיש בו"- במירכאות ובלעדיהן. העיצוב הוא חלון הראווה, שער הכניסה, ההזמנה להתוודע אל החברה ולהכיר את המוצר או את השירות שלה. לגרפיקה תפקיד חשוב ביותר בהעברת המסר השיווקי של החברה. עיצוב גרפי פונקציונאלי ואפקטיבי הוא כזה שיוצר לחברה חזות יפה, אסתטית, מעוצבת, אשר מעביר את המסר באופן בהיר, נקי, שאינו מותיר מקום לספק או לעמימות. עיצוב גרפי אחיד שניכר מכל מוצרי החברה, הניירת המשרדית, אתר האינטרנט, כרטיס הביקור ועוד מחזק, כאמור, את הזהות המותגית שלה. בהיותו גלוי לעין, שקוף, העיצוב הוא האלמנט הראשוני, המיידי, המשפיע ישירות על הרושם שלנו מהחברה. הואיל ואין, כידוע, הזדמנות שנייה להותיר רושם ראשון ( ולמען האמת, אין גם זמן רב כדי לעשות זאת) העיצוב הגרפי קובע את הרושם הראשוני שהחברה מותירה בנו. אנחנו מתקשרים אליה באמצעות העיצוב ועל פיו גם קובעים, באופן מודע או תת-מודע, את יחסנו כלפיה. לא אחת עשוי עיצוב גרפי מקצועי, מוקפד ומלוטש, להיות ההבדל בין חברה מצליחה לבין חברה שמצליחה פחות. ההשפעה הפסיכולוגית של עיצוב נאה, אסתטי, לא תמיד ניתנת להגדרה ואף להבחנה אבל היא חודרת ומחלחלת אלינו, הלקוחות הפוטנציאליים, בדרכים שונות, גלויות ונסתרות. השקעה בעיצוב גרפי מקצועי של חברה היא השקעה, ישירה ועקיפה, בלקחותיה- הקיימים והפוטנציאליים.

סגור תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *