
כל מפרסם, כל משווק, כל מי שמתעסק בתחום של יחסי ציבור, פרסום, שיווק, וקידום באינטרנט, ידע להסביר מדוע הקהל הצעיר הוא בדרך כלל קהל היעד שלו. אומנם ההורים הם אלה שמחזיקים בארנק, והרבה פעמים לקהל המבוגר יש יותר אפשרויות כלכליות מאשר לקהל הצעיר, אך מי שעומד לנגד עיניו זה דווקא הקהל הצעיר.
צריך לסייג את הנקודה הזאת ולומר, שזה נכון בכל מקרה בו לא מדובר במוצרים שמיועדים לאנשים מבוגרים או ללקוחות ספציפיים, אז אין משמעות לקהל צעיר או שאין משמעות ייחודית לגיל. אך כשמדובר על מוצרים אחרים, מזון, ביגוד, מוצרי אלקטרוניקה, תקשורת, שירותים ועוד, הקהל הצעיר הוא קהל היעד העיקרי של כל מפרסם ומשווק, של כל חברה וכל עסק.
סוכנות דיגיטל שמבצעת קמפיינים באינטרנט, בין אם זה ברשתות חברתיות, גוגל, יוטיוב ובכל מקום אחר, יודעת, שהקהל אשר נחשף יותר מכולם לפרסומים שלה, הוא הקהל הצעיר, הוא הקהל שגולש הכי הרבה באינטרנט, הוא הקהל שגם מתייחס יותר לפרסומות. הוא זה שמנהל את השיח ברשתות החברתיות לגבי פרסומות, מוצרים ומותגים.
זו לא הסיבה היחידה מדוע סוכנות דיגיטל כמו מפרסמים רבים אחרים, יפנו דווקא לקהל הצעיר, או ישימו אליו יותר דגש. אם נניח אנחנו רוצים לפרסם מוצר מזון מסוים, סביר להניח שאנחנו נפנה לקהל שאין לו עדיין הרגלי צריכה קבועים, הוא לא שבוי של מוצר מסוים, והוא פתוח לשינויים. מן הסתם, על פי רוב, זה יהיה הקהל הצעיר ולא קהל מבוגר.
אותו קהל צעיר, כמו שציינו קודם לכן, לא רק יהיה מוכן לקנות את המוצר, אלא הוא גם ינהל שיח עליו, כלומר, הוא ימליץ עליו לחברים, הוא יספק עליו מידע, במקרים רבים הוא גם יהיה מוכן לצלם את המוצר ולעלות תמונות שלו באינסטגרם ובמקומות אחרים.
כיצד עובדים מול הקהל הצעיר
באופן טבעי, שבוחרים לעבוד מול קהל צעיר, צריך לדעת לאפיין אותו, צריך לדעת מה הם הצרכים שלו, מה הוא מחפש, מה הוא אוהב, מה הוא רוצה. בדיוק כמו שעושים מול כל קהל. לכן גם רצוי להעסיק צוות דיגיטל ובכלל אנשי פרסום ושיווק, שהם צעירים, מכירים את העולם של הצעירים, ויודעים לגשת אליו.
מעבר לכך, צריך לדעת דרך אילו כלים לפנות אליהם, באיזו צורה. נכון שיש לא מעט רשתות חברתיות וכלים אחרים שצעירים משתמשים בהם, אך חשוב לאפיין כל אחד מהרשתות והכלים ולדעת מה נחשבת ליותר פופולארית ולצורך מה. חשוב לציין גם שפרסום יתר באחת הרשתות או בכלל, יכול להוביל לתוצאה הפוכה. לכן גם צריך לקבוע מינון נכון וחכם לכל קמפיין.
נקודה אחרונה, הקהל הצעיר הוא מתוחכם ולא יקנה כל דבר בקלות, לכן גם צריך לייצר עבורו מוקדי משיכה, אטרקציות שונות שיגרמו לו לרצות לקנות את המוצר שלנו ולא של אחרים, בין אם זה מבצעים, הנחות, מתנות או כל דבר אחר.