כיצד שימוש בענן יכול לתרום להתנהלות העסקית?

אתה כאן: דף הבית  > כללי  > כיצד שימוש בענן יכול לתרום להתנהלות העסקית?

הנכס החשוב ביותר העומד בבסיס כל עסק – הוא המידע שלו. מכיוון שהעסק שלנו הוא מפעל חיינו, עלינו לדאוג לשגשוגו, אך קודם כל לביטחונו והמשכיותו. בהקשר זה, ביטחון מידע הוא בעל חשיבות יתרה, משום שאובדן מידע עלול לערער את יציבות העסק, לגרום לנזק רב ואף בלתי הפיך. נוכח ההתקדמות הטכנולוגית, גיבוי ידני כבר מזמן אינו מהווה רשת בטיחותית דיה לכל מסד הנתונים העצום של העסקים השונים, וכתוצאה מכך עלתה קרנם של שירותי גיבוי מתקדמים ויעילים יותר – שירותי ענן לעסקים.

מהם שירותי ענן לעסקים?

שירותי ענן מבוססים על שרתים וירטואלים (שרתי VPS) אשר מהווים פיתרון אחסון זמין ויעיל המופעל באמצעות רשת האינטרנט. הענן הוא למעשה שרת הנמצא מחוץ לעסק בחוות שרתים מאובטחת, וניתן לשימוש מהמחשב האישי שלכם בעבודה או מכל מקום שתבחרו, ללא צורך בהתקנת חומרה או תוכנה מיוחדת. שירותי ענן לעסקים מייתרים את הצורך בתשתיות פיסיות מסובכות בתוך העסק, ומאפשרים להנות מאמצעי מחשוב מתקדמים של טכנולוגיית ענן, אשר חוסכים במשאבים ועלויות ומאפשרים את המשך הפעילות העסקית השוטפת באופן יציב, בטוח ונוח.

שימוש בענן – להתנהלות עסקית נכונה ויעילה

הווירטואליזציה והמעבר לשירותי ענן נמצאים במגמת עלייה בכל העולם, ולא בכדי. שירותי ענן מספקים יתרונות משמעותיים לכל ארגון ועסק, קטן כגדול, ומאפשרים יכולות חדשות התורמות להתפתחות ולהתייעלות כל המערך העסקי. בין היתרונות המשמעותיים ביותר של שירותי ענן לעסקים:

  • חסכון כלכלי – מלבד עלות השימוש החודשית הנמוכה יחסית של שירותי ענן, שירותי ענן גם מבטלים את הצורך בתשתיות מחשוב פיסיות, התקנת חומרות ותוכנות, תשלומים על רשיונות ועדכוני תוכנה, חוסכים בכוח אדם ותפעול, וחוסכים בהוצאות על תחזוקה שוטפת של המערך הממוחשב וחדרי השרתים בעסק. מכאן שהחסכון הכולל הוא משמעותי לבית העסק. בנוסף, עלות אחזקת הענן ידועה מראש וקבועה כך שניתן לתכנן את ההוצאות באופן מבוקר.
  • ביטחון מידע אופטימלי – העלאת המידע ואבטחתו נעשים באמצעות גורם חיצוני לעסק – שרתים חיצוניים ומאובטחים – אשר מגובים במשך 24 שעות ביממה ולאורך 7 ימים בשבוע. הגיבוי נעשה באופן אוטומטי, הוא מוצפן ומאובטח וכולל גיבוי קבצים, שרתים, מחשבים, תוכנות עסקיות וכל מה שנדרש כדי להבטיח את שרידות העסק שלכם. הגיבוי מבטיח המשכיות עסקית גם במקרים של נזק הנגרם למערכות הממוחשבות מכל סיבה שהיא – בין אם מדובר בתקלה, שריפה ואף פריצה וגניבה. לבעלי הגישה לענן ישנה שליטה ובקרה על כל יישומי המחשב של הארגון בזמן אמת, כך שניתן לשחזר נתונים באופן מיידי ואפילו לשחזר נתונים בגרסאות קודמות, תוך אספקת ביטחון מידע ברמה הגבוהה ביותר.
  • זמינות וגמישות– שירותי ענן לעסקים ניתנים להפעלה מכל מחשב בכל מקום בעולם ובכל זמן נתון, ואינם תלויים בנוכחותכם בעסק או על יד המחשב האישי. מכאן שמדובר באמצעי יעיל ונוח המאפשר ניידות אופטימלית תוך גישה לנתונים על פי הצורך. בנוסף, במידה וצריך להגדיל את שטח האחסון או לחילופין לצמצמו, ניתן לעשות זאת באופן מיידי דרך האינטרנט בלחיצת כפתור אחת פשוטה.
סגור תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *