כדי להשיג היום נוכחות ברשת, לא מספיק לבנות אתר. הגולשים היום מתוחכמים וצורכים יותר ויותר תוכן מבעבר.
כדי למשוך את תשומת הלב שלהם וגם להגיע אליהם בדיוק ברגע שבו הם זקוקים לנו, צריך לנקוט בגישה יצירתית יותר מאשר רק פרסום רגיל. בדיוק כפי שאתם לא מגיעים לרשת כדי לצרוך פרסומות, כך גם הלקוחות שלכם מחפשים ערך מוסף בגלישה באינטרנט. לכן, צריך למצוא את הדרך להגיע אליהם בדרך הנעימה ביותר.
בדיוק בגלל המצב הזה צומחת הגישה השיווקית של כתיבת תוכן. כתיבת תוכן שיווקי ומקצועי, שלרוב מכונה תחת השם Content Marketing הפכה כיום למקצוע בפני עצמו. גישת הקידום של העסק באמצעות תוכן רק הולכת וצומחת עם השנים והופכת לדומיננטית מאוד בזמן האחרון. למה? מה הופך את גישת השיווק באמצעות תוכן למושכת כל כך?
להשתלב במעגל הסקרנות של הלקוחות
בעלי עסקים מתרגלים היום למציאות חדשה. הדרך האפקטיבית של חברות להגיע כיום אל הלקוחות היא להשתלב בתוך מארג התוכן שהם צורכים ממילא: אם זה בתוך הפיד בפייסבוק, בכתבות תוכן מעניינות באתרים, בסרטוני יוטיוב, או בשיתוף תמונות מצחיקות.
תוכן מקצועי של עסק מנסה לתפוס מקום במעגל ההתעניינות של הלקוח באמצעות שיתוף מידע, ובמידת הצורך גם באספקת תכנים מבדרים ופחות רציניים. זו שיטה רכה יותר מאשר הנטייה המסורתית מפעם, שבה השתמשו אך ורק בפרסומות ישירות.
להגיע אל הגולשים ברגע הנכון
תוכן לעסק היא למעשה הדרך שבה הגולשים ימצאו אתכם ברגע המשמעותי ביותר – בדיוק בזמן שבו הם מחפשים תשובה לשאלה שלהם ולכם יש את התשובה לכך.
תוכן לעסק לא מסתכם היום רק בתוכן הנמצא באתר ומתאר את העבודה השוטפת ואת השירותים והמוצרים שהמקום מציע.
שם המשחק הוא עניין, ואת התוכן המסקרן ניתן לספק בכמה דרכים: באמצעות מאמרי דעה; כתיבת בלוג מקצועי המשתף מידע ועדכונים מקצועיים; תמונות וסרטונים מעולם הידע של העסק, ואפשרויות רבות נוספות. למעשה, כל עסק יכול להיות גוף תקשורת קטן, המקדם את עצמו באמצעות שיתוף מידע, דעות ותוכן.
להישאר רלוונטיים בחיפוש
גוגל אוהבת אתרים המתעדכנים באופן סדיר. עדכון של בלוג האתר בתוכן איכותי הופך את האתר למושך יותר עבור גוגל.
בנוסף, כתיבה שיטתית ובזמנים קבועים מעבה את כמות התוכן באתר, ובהתאם יוצרת יותר אפשרויות ונושאים שימשכו את הגולשים אליכם. במקום להגיע אליכם בזכות חיפוש נושא כללי, הגולשים ימצאו את האתר בעזרת מענה מדויק לשאלה שמעסיקה אותם כעת.
להתארח במקומות תוכן חדשים
דרך נוספת להגיע אל הגולשים היא לשתף תוכן מקצועי ושיווקי באתרים שבהם נמצאים הלקוחות שלכם. לדוגמא, טור אורח באתר חדשותי או באתר מקצועי יתרום לכם בכמה מישורים. בראש ובראשונה, תזכו לחשיפה באתר גדול ומקצועי עם קהל יעד רלוונטי. לאחר מכן, הגולשים יוכלו לראות קישור לאתר שלכם בסוף הטור או הכתבה שכתבתם ויגיעו אליכם.
אל היתרונות האלה מתווסף יתרון קידום האתר. כאשר אתר גדול מוסיף קישור לאתר שלכם, האתר נהנה מכך מבחינת הקידום בגוגל. לכן, אסטרטגיית תוכן שלוקחת בחשבון אירוח תוכן באתרים גדולים, לא רק מושכת את הגולשים שנמצאים באותו רגע באתר, אלא גם זוכה ליתרון בקידום האתר.
עולם התוכן הולך וצומח ויש בו הרבה הזדמנויות כדי לקדם את העסק ואת האתר. כדי להגיע לתוצאות טובות כדאי לאפיין ולחשוב היכן נמצא קהל היעד שלו ומה התוכן שיעניין אותו. ברגע שתתחילו לפעול בכיוון של כתיבת תוכן כחלק מהאסטרטגיה השיווקית, תגדילו את האפשרויות להשיג תוצאות טובות יותר מהאתר ובמנוע החיפוש. ולא פחות חשוב, תצליחו לעניין ולסקרן את הלקוחות הקיימים והעתידיים שלכם.