מה הדברים החשובים בבנית אתרי תוכן

אתה כאן: דף הבית  > בניית אתרים  > מה הדברים החשובים בבנית אתרי תוכן

מודל בניית אתרי תוכן מתבדל מבניית אתרים מסחריים באפיונים רבים, למרות זאת בכדי לבנות אתר תוכן מוצלח עם תעבורת גולשים רחבה- מומלץ להתייחס לתהליך בניית אתרים אלו מנקודת מבט מקבילה לכל בנייה של אתר מסחרי. הסיבה לכך היא שבסופו של דבר בשני המקרים המטרה היא ליצור אתרים הממוקמים בשורות הראשונות של מנועי החיפוש.

לכן במהלך אפיון האתרים חשוב לחשוב על הדרכים לבנייתם בצורה אטרקטיבית , ולייצר תשתית לפעולות של קידום אתרים אורגני (Seo) כמו יצירת קישורים לאתרי מאמרים, שיתופי פעולה עם אתרים נוספים ועוד.

תחת הכותרת "אתרי תוכן" קיימים סוגים שונים של אתרי מידע. כמו למשל, אתרי חדשות, בלוגים, מגזינים, תוכן עסקי ואתרים המשמשים כמאגר למאמרים. בכדי שאתר התוכן שברשותכם לא יהפוך לעוד "אתר תוכן" שנטמע בין אינספור אתרי תוכן רבים, חייבת להיעשות עבודה מקדימה למיקוד האתר. במהלך האפיון ישאלו שאלות כמו:

  • מהי בשורת האתר?
  • אילו תתי- קטגוריות יכלול בתוכו האתר?
  • מיהו קהל היעד?
  • באיזו תדירות יוזן התוכן לאתר?

בהירות שכזו תמנע בהמשך את ה"בלבלת" המאפיינת הרבה מאוד אתרי תוכן שמצד אחד נוטים בתהליך בניית אתרים להעמיס אינפורמציה על הגולשים, ומצד שני מעמיסים קטגוריות שונות של מידע שאינן קשורות האחת לשנייה. כך מוצא את עצמו הגולש מוצף באינפורמציה, או לחליפין מתלבט לגבי הבנת שלד האתר. כך או כך, בשני המקרים סביר להניח שהגולש לא ינסה למצוא תשובה, אלא יעבור לאתר תוכן אחר.

לאחר הגדרת האתר יש לסנן בהתאם את התוכן המיועד לאתר. כאשר כל אחד מהטקסטים הנבחרים חייב לעמוד בקריטריונים קפדניים של איכות התוכן: תוכן בהיר, רלבנטי, מעניין וכתוב בצורה לשונית נכונה.

לחלק העיצובי באתרי תוכן יש חשיבות גדולה מכיוון שמדובר באתרים שבאופן טבעי הינם רבי מלל, ולכן עשויה להתעורר בעיה של עומס שתגרום עייפות לעיני הגולשים. ישנם עקרונות חשובים שכדי לקחת בחשבון כאשר נעשית חשיבה עיצובית במהלכי בניית אתרים מהסוג הזה.

בניית דפי אתר מאווררים. חללים בהירים בין עמודות הטקסטים יכולים לתת מענה הולם לאותה מטרה.

שימוש בתיבות, גבולות ואמצעים גרפיים תומכים לתוכן- אמצעי נוסף להקל על עיני הגולשים הינו באמצעות סדר גרפי, המחלק את התוכן בצורה ברורה. לצד זה שימוש בעזרים תומכים כמו גרפיים המייצגים נתונים ותמונות יקלו במידה משמעותית על חווית המשתמש באתר.

כמקובל בכל אתרי האינטרנט התוכניים, כדאי שהכותרות הראשיות והמשניות יוצגו בעמוד הבית, ויקושרו לדף הטקסט הרלבנטי.

לינקים תוכניים שיוטמעו בתוך מאמרי האתר יביאו לחוויית גלישה אינטואיטיבית, המביאה את הגולשים לעבור בין דפי האתר ולשהות בו זמן ממושך יותר.

סגור תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *