הדרך הקצרה ביותר לפרסם פוסט בפייסבוק היא להיכנס לתיבה בעמוד העסקי השואלת אתכם "What have you been up to?" ולהקליד עדכון קצר ומהיר לקהל שלכם. אך אם תסתפקו בכתיבת פוסט הכולל טקסט בלבד, תורידו משמעותית את הסיכוי שהקהל ילחץ על כפתור הלייק המבוקש.
מחקר חדש שבדק 11.4 מיליון פוסטים בפייסבוק במשך 3.5 השנים האחרונות, הוכיח עד כמה תמונות וסרטוני וידאו חשובים בכדי להוביל ללייקים בידי האוהדים.
לפי ממצאי המחקר פוסטים עם תמונות זוכים למספר הלייקים הגבוה ביותרלעומת פוסטים אחרים (טקסט בלבד, קישורים או וידאו).
אך הממצא המפתיע הוא שהתחום הצומח ביותר הוא פוסטים עם סרטוני וידאו. אלה נהנים מסוף 2013 מצמיחה גבוהה במעורבות של הגולשים.
פייסבוק מעודדת את הגולשים לצפות בסרטונים. לאחרונה הוסיפה הרשת החברתית עדכון המפעיל קישורי וידאו אוטומטית כשהגולש מגיע אל הפוסט. פייסבוק מנסה באמצעים האלה להותיר את הגולש זמן רב יותר בתוך הרשת החברתית, כך שאם אתם יכולים לשלב סרטון בתוך הפוסט שלכם, האינטרסים של פייסבוק ושלכם משתלבים היטב, וכמובן שגם האוהדים שלכם נהנים.
ממצאי המחקר מראים באופן ברור שהפוסטים שזוכים לדעיכה משמעותית כיום הם אלה שבהם יש טקסט בלבד. פוסטים מילוליים ופוסטים עם לינקים זוכים לכמות לייקים ממוצעת דומה, הנמוכה מפוסטים עם וידאו או תמונות. כשהנתונים הללו ברורים, חכו רגע לפי פרסום עדכון והוסיפו תמונה שיכולה להעלות משמעותית את מניין הלייקים שלכם.