עיצוב לוגו למיתוג העסק

אתה כאן: דף הבית  > מיתוג עסקי  > עיצוב לוגו למיתוג העסק

כיום לכל בעל עסק ברור כי נחוץ לו לוגו מנצח, כזה שיבטא את מהות העסק והגישה הייחודית שלו, לוגו שיוותר חרוט בזיכרונם של מי שכבר נעזרו בשירותיו או קנו ממוצריו וכן בזיכרונם של מי שנתקלו בו ועשויים להפוך ללקוחותיו בעתיד. מובן שמאחורי הלוגו חייב לעמוד עסק איכותי המספק שירותים ו/או מוצרים ברמה גבוהה אולם אין ספק כי ללוגו עצמו השפעה ישירה על מידת הצלחתו של בית העסק.

אם בעבר היו מי שסברו שהם יכולים לעצב את הלוגו שלהם בעצמם (הרי מי כמותם מכירים את בית העסק ואת התחום בו הוא פועל) הרי שכיום רוב בעלי העסקים פונים לחברות מיתוג מקצועיות, גרפיקאים או סטודיו לעיצוב כדי להפיק לוגו המשדר מקצוענות.

מה זה בכלל לוגו

כולנו בטוחים שאנחנו יודעים מהו לוגו ("סמליל" בעברית, דרך אגב) אולם לא תמיד ברור מה הם מאפייניו הלכה למעשה. לוגו הוא סמל המעוצב בפשטות ומיועד הן ליצירת רושם ראשוני והן לסייע להותיר רושם חרוט בזיכרון לקוחות ולקוחות פוטנציאלים. הלוגו הוא רכיב חשוב במהלך כולל של מיתוג עסקי, מהלך שמטרתו בידול בית העסק ממתחריו וזיהויו כאיכותי ואטרקטיבי במיוחד.

לוגו עשוי לכלול מלל אולם גם במקרה כזה יהיה זה מלל המעוצב גרפית כך שיתאים לרושם שאנו מעוניינים ליצור.

הלוגו של בית העסק יופיע במגוון מקומות, החל מכרטיסי הביקור, דרך כל נייר שיווקי, מוצרים ואריזותיהם ופלטפורמות דיגיטליות (כגון אתר אינטרנט, דף פייסבוק ועוד).

תפקידו הכפול של הלוגו

לוגו טוב ישרת את בית העסק בשני אופנים. ראשית הוא האחראי ליצור רושם ראשוני אצל מי שעדיין לא יודעים דבר על בית העסק. לוגו צריך להיות מעוצב כך שישדר מסר מבוקש, כך למשל אם מדובר בבית עסק מתחום הייטקי עכשווי ו"קופצני" על הלוגו לשדר זריזות, מודרניות ומקוריות, מנגד אם מדובר בעסק מתחום סולידי יותר (סוכנות ביטוח, משרד רואה חשבון או עו"ד למשל) נדרש עיצוב גרפי המשדר אמינות, וותק ואולי אף יוקרה.

תפקידו השני של הלוגו הוא לסייע במיתוג העסק, להותיר את בית העסק חקוק בזיכרונם של מי שכבר רכשו ממוצריו או נעזרו בשירותיו או בזיכרונם של מי שכבר נחשפו אליו בדרך אחרת ועשויים להפוך ללקוחות בעתיד. ללוגו תפקיד חשוב במאמצי השיווק, הוא צריך לעורר אצל לקוחות חוזרים ולקוחות פוטנציאליים תחושות חיוביות בנוגע לבית העסק.

האתגר בעיצוב לוגו

לאור חשיבותו של הלוגו חשוב מאוד לדאוג ללוגו מעוצב היטב. עיצוב לוגו אינו עניין פשוט, מחד ישנם לא מעט מסרים שאנו מעוניינים שיקבלו ביטוי בלוגו ומנגד קיים הצורך לשמור על עיצוב פשוט, אפילו מינימליסטי, שכן ריבוי פרטים יהפוך את הלוגו למסורבל, לא יעיל ולא אטרקטיבי.
באופן כללי ישנם שלושה סוגי לוגו, לוגו שהוא בעל אופי גרפי טהור (אין בו מלל כלל), לוגו בו משולב אלמנט גרפי עם מלל (המלל בנפרד ומופיע מתחת, מעל או לצידו של הסמל המעוצב) ולוגו בו הכיתוב עצמו מעוצב כך שישדר את המסר הרצוי (בדרך כלל יהיה זה שם החברה או קיצור שלו).

החלפת לוגו

לעיתים מסתבר שלוגו קיים אינו משרת היטב את מטרותיו. ייתכן ובית העסק מעוניין לרענן את האופן בו הוא נתפס או שהלוגו הקיים פשוט אינו איכותי די צורכו. במקרים כאלה נדרש עיצוב מחדש של הלוגו, אתגר לא פשוט שכן יש להקפיד לא לאבד מוניטין חיובי שבית העסק נהנה ממנו כתלות בלוגו הישן.
פעמים רבות בהליך מיתוג מחדש עולה הצורך להחליף לוגו. החלפה כזו תשרת היטב את המאמץ לשוות לעסק פנים חדשות.

קשה להפריז בחשיבותו של הלוגו, לפיכך ראוי להפקיד את עיצובו בידיים מקצועיות. לא כל סטודיו לעיצוב מנוסה מספיק בעיצוב לוגו, סטודיו אנזלביץ הוא דוגמא טובה לסטודיו לעיצוב רב תחומי שאחת ממומחיותיו היא עיצוב לוגו.

בבואכם לבחור בעל מקצוע שיעצב עבורכם לוגו יש להתרשם מעבודות קודמות ולוודא שמדובר במישהו שידע להקשיב ולהפנים את מה שתספרו אודות העסק שלכם והמסרים שאתם מבקשים להעביר באמצעות הלוגו.

רק מישהו אשר לו המומחיות, הניסיון הדרושים ואשר עימו יש לנו כימיה ושפה משותפת יוכל לספק לנו לוגו מנצח, כזה שיוכל לשמש אותנו לאורך כל חיי העסק.

סגור תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *