אם עד ראשית עידן האינטרנט חשיפת העסק שלכם הסתכמה בעוברי אורח, פה לאוזן ופרסום כזה או אחר בטלוויזיה או בעיתון, הרי שכיום כולם כבר מבינים שהדרך לפסגה עוברת דרך אתר עסקי ברשת. מיליוני ישראלים גולשים ברחבי רשת האינטרנט על בסיס קבוע, וכל אחד מהם הוא פוטנציאל להצלחה גדולה. אך אתר איכותי ומרשים ממש אינו מספיק, וגם אותו צריך לדעת כיצד לקדם ברחבי הרשת. כיצד עושים זאת? באמצעות קידום אתרים אורגני ושילוב של תוכן איכותי.
מהו קידום אתרים אורגני?
ראשית כל, בואו נבין מהו קידום אתרים אורגני. ובכן, מדובר בשם כולל למגוון פעולות המתבצעות מתוך מטרה לקדם את אתר העסקי שלכם בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים (ובראשם GOOGLE). לשם המחשה, בואו נניח שהינכם בעלי עסק למכירת ספרים יד שנייה. שבוע הספר מתקרב ובא ואתם ממש רוצים שכל מי שיקליד ב"גוגל" את מילות החיפוש "ספר יד שנייה" יגלה את האתר שלכם בראש עמוד התוצאות. הפעולות השונות שתעשו לשם כך הם אותו קידום אתרים אורגני. אגב, קיימת גם אפשרות נוספת של קידום ממומן. בשיטה זאת אתם כבעלי האתר משלמים על מנת שקישור לאתר יופיע בראש דף החיפוש (תחת קטגוריית "מודעה" או "ממומן"), מבלי שתצטרכו לעמוד בכל הקריטריונים הקשוחים של גוגל (תוכן איכותי, למשל).
אילו פעולות הופכות קידום אתרים אורגני ליעיל?
כדי להפוך קידום אתרים אורגני ליעיל, דהיינו, לגרום לכך שמילות חיפוש רבות יובילו למיקום האתר בעמוד התוצאות הראשון (ורצוי בחלקו העליון של העמוד), יש לנקוט במגוון רחב של פעולות. המרכזיות שבהן הן רישום האתר במנהל האתרים של גוגל, הקמת האתר בפלטפורמת WORD PRESS, יצירת שיתופי פעולה עם מקדמי אתרים, יצירת קישורים מאתרים איכותיים, שימוש בתמונות וסרטונים בחוכמה ועוד. אבל נדמה שהפעולה החשובה מכולם היא כתיבת תוכן איכותי באתר. למעשה, אם צריך לשים את האצבע על אלמנט אחד המבדיל בין אתרים המופיעים בפסגות מנועי החיפוש לאלו שמדשדשים בתחתית העמודים האחוריים, הרי שמדובר בתוכן המופיע באתר.
עולים לפסגה בזכות התוכן – הדגשים שחשוב להכיר
תוכן איכותי מסייע במספר אפיקים לקידום האורגני שלכם. ראשית, תוכן מעניין, המתחדש לעיתים קרובות, ומביא ערך מוסף אמיתי לגולש, הוא כזה הגורם לו להישאר באתר זמן רב ולחזור אליו פעמים רבות. זהו פרמטר שב"גוגל" מאוד אוהבים באתרים המובילים שלהם. שנית, כתיבת התוכן צריכה להיעשות בצורה חכמה, תוך שילוב של ביטויי מפתח שאותם צפויים הגולשים להקליד בחיפוש אחר מוצרים או שירותים שמציע האתר שלכם. יש להבין אילו ביטויים הכי נכונים עבורכם באמצעות מחקרי עומק שיגלו מה אופי החיפושים ברשת בתחום שלכם. בנוסף, מומלץ לחדש את התוכן חדש לפחות אחת לשבועיים. זהו עוד פרמטר שהאלגוריתם של גוגל בודק ואוהב.
בשורה התחתונה, תוכן מרתק, רלוונטי ומקורי הוא קרש הקפיצה החזק ביותר לצמרת מנועי החיפוש של גוגל.
כתיבת תוכן – לבד או עם עזרה?
יכול להיות שבמקצוע ה-"כתיבה" בתיכון קיבלתם 100, ואולי אתם אפילו כותבים סיפורים קצרים למגירה בצורה נהדרת. אבל בשביל תוכן שיווקי איכותי שמיועד לקידום אורגני, אתם חייבים חברה מקצועית שמבינה ברזולוציות הקטנות ביותר של התחום בדרך להצלחה. אז אל תסתמכו על עצמכם ותנו את המפתחות למקצועני קידום האתרים בגוגל.
בהצלחה!