מה עושים כשרוצים לקדם את האתר אבל התקציב אינו מאפשר שכירת שירותיו של מקדם אתרים מקצועי? לומדים תוך כדי תנועה. ניתן למצוא עצות וטיפים רבים באתרי אינטרנט שונים. הכרת העקרונות הבסיסיים של הקידום עשויה לסייע גם למי שאינם אנשי מקצוע בתחום לקדם את האתר שלהם.
- מחקר מלות מפתח. מלים המגדירות את התחום וקשורות אליו, המהוות את הבסיס העיקרי לקידום אתרים במנוע החיפוש גוגל בפרט ובמנועי החיפוש האחרים בכלל. הרלוונטיות של מלות המפתח לתחום שבו עוס האתר שלכם, בין אם אתם מציעים מוצר או שירות, היא קריטית לקידום אתרים. ניתן למצוא את המלים האלה. כמו כן מומלץ לנסות לקדם גם מה שנקראא "ביטויי נישה" שהיקף החיפוש אחריהן נמוך יותר אולם הן מאפשרות לקהל פוטנציאלי שמחפש דווקא אותן למצוא אתכם.
- סקר וחקר שוק. באינטרנט הכול נגיש, זמין ומהיר יותר לאיתור. יש שפע מידע ברשת על קהל היעד הפוטנציאלי של המוצר או השירות שלכם כמו גם על המתחרים.
- בשלב זה כדאי לשקול שכירת שירות ייעודי של איש מקצוע לביצוע אופטימיזציה של האתר לגוגל, אשר מצריך ידע ספציפי (בעריכת HTML) וכרוכה בשיפוץ ובשדרוג משמעותי של קוד האתר.
- לבד מאופטימיזציה של האתר, חשוב לבצע אופטימיזציה של תכני האתר, מה שביכולתכם לעשות על ידי שימוש מידתי ומושכל של הטקסטים המופיעים בו, באופן שיאפשר לגוגל לזהות את האתר שלכם כרלוונטי למלות המפתח.
- חשוב להעשיר את האתר בתכנים חדשים, עדכניים ולספק לגולש חוויית גלישה. ככל שירבה מספר הגולשים בו יגבר הסיכוי שחלק הולך וגדל מהם יבצעו המרה.
- אתם אמנם מתחרים במתחרים, אבל חשוב ללמוד מהם דברים שעשויים להגביר את כושר התחרות שלכם, כגון מלות מפתח הרווחות באתרים האחרים ואימוצן.
- רצוי לכתוב טקסטים מעניינים שיש בהם חידוש ועניין לקוראים תוך הטמעה חכמה ומידתית של מלות המפתח. כך התועלת והרווח שלכם יוכפלו.
- רצוי להטמיע את מלות המפתח באזורים ובאלמנטים שונים של הקוד שלו כגון כותרות העמודים ותגיות, מה שמסייע למנועי החיפוש לזהות עמודים באתר על פי נושאים.
- לבד מהעשרת תכני האתר חשוב ליצור לו קישורים חיצוניים באמצעות פעילות שיווקית ברשת הכוללת פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות, סרטון ביוטיוב, שליחת מיילים וכל מה שיש בו כדי למנף אתכם ובכך לאפשר למספר גדל והולך של אנשים להתוודע אליכם.
- יש ברשת שפע מידע אל אודות נושא זה. חפשו מאמרים בנושא קידום מאמרים בשיטת עשה זאת בעצמך ותופתעו לדעת כמה מידע שימושי מופיע בהם, נגיש עבורכם וניתן ליישום לאלתר.
אתר בעל סיכויים לקידום הוא אתר חי, דינמי, מתרענן ומתחדש לעתים תכופות, אתר המעניק חוויית גלישה וערך מוסף לגולש, אתר שמציע לו מוצר או שירות נדרשים או כאלה המשדרגים ומשפרים את איכות החיים. בכוחכם להפוך את אתרכם לאחר מהאתרים האטרקטיביים האלה.
בהצלחה!