האתרים של 2015: תכונות שאסור לפספס

אתה כאן: דף הבית  > בניית אתרים  > האתרים של 2015: תכונות שאסור לפספס

כמו המשרד שבו אתם עובדים, כך גם בחירת האתר שתקימו לעסק היא החלטה שתלווה אתכם לאורך זמן. זו החלטה שתשפיע עמוקות על היום-יום העסקי שלכם. נכון, תמיד אפשר לשנות עיצוב, וכל כמה שנים להחליף אתר ומקום, אבל מרבית הדברים יישארו לאורך זמן.

אתר הוא התחייבות לטווח ארוך ועולם בניית האתרים חווה בתקופה הזאת שינויים מרחיקי-לכת שהופכים אותו לכלי רב-עוצמה. לכן, כדאי כבר עכשיו להטמיע את החידושים שהוא מציע כדי להיות עם היד על הדופק בשנים הקרובות.

כיום, אתר הוא לא רק כרטיס ביקור, כפי שהתייחסו אליו בעבר, אלא חלק ממשי מהנוכחות והקיום של העסק. הלקוחות רואים אתכם דרך האתר של העסק ושואבים את המידע עליכם ישירות משם.

אז אם כאלה דרישות, להיות חדשני וגם ייצוגי, חכם וגם מעוצב, מה חייב להיות באתר שלכם ב-2015? הנה כמה מרכיבים חיוניים:

1. עיצוב רספונסיבי

הגולשים נמצאים היום בכמה מכשירים במקביל. הם יכולים להגיע אל האתר במחשב במשרד, לצאת לפגישה ולהמשיך לגלוש באתר כשהם במכשיר הטלפון החכם.

מחקרים מראים שהגלישה במכשירים הניידים, הטלפונים החכמים והטאבלטים, תופסת יותר ויותר נפח מסך הגלישה ברשת עד לכדי צורת הגלישה הדומיננטית באינטרנט. המגמה מחייבת להתאים כל אתר כך שיהיה רספונסיבי, כלומר, מותאם למסך ולמכשיר שבו הוא מופיע.

אתרים רספונסיביים הופכים להיות ברירת המחדל כיום. לא רק בגלל היתרונות הברורים שהם נותנים לגולשים, אלא גם מבחינת אפשרויות הקידום בגוגל. מנוע החיפוש מעניק יתרון לאתרים מותאמים למובייל לעומת כאלה שנותרו מאחור. אם יש לכם שאיפות להגיע לדירוג גבוה בגוגל, רספונסיביות היא כמעט תנאי מקדים ליציאה לדרך.

2. לחצנים חכמים

בהמשך לרספונסיביות מגיעה גם מגמת שיפור חווית המשתמש של הגולש במובייל עם לחצנים וכפתורים חכמים. מדוע לסבך את הגולשים עם כתיבת מספרי טלפון, אימיילים או כתובות, אם אפשר לעשות את זה בלחיצת אצבע אחת בנייד?

המגמה כיום היא להשתמש בכל תכונות הטלפון הנייד ישירות מהאתר. למשל, חיוג מהיר למספר של העסק המופיע באתר; ניווט ישירות אל העסק דרך המפה המוטמעת באתר; הצגת שעות הפעילות של העסק והתראה בשעות שהמקום סגור; וגם שליחת אימייל מהירה לכתובת המופיעה באתר.

מגוון האפשרויות הופכות כל אתר לנכס דינמי, המתנהג בצורה חכמה בהתאם למכשיר שבו פועל, ומקל מאוד על האינטראקציה של הלקוח עם האתר.

3. חיבור לעולם החברתי

כבר ידוע שכדי להשתלב בחיי היומיום של הלקוחות, עסקים מנהלים פרופילים ועמודים עסקיים ברשתות החברתיות. אבל השלב הבא הוא ליצור אינטגרציה בין הפעילות במדיה החברתית לבין האתר.

המדיה החברתית היא ערוץ שיווקי פורח שמציע אפשרויות מיקוד ופילוח מצוינות לעסקים.
כדי למקסם את ההזדמנות מהמדיה החברתית כדאי להטמיע את הפעילות באתר או להרחיב את אפשרויות השיתוף. כך, גולשים שאוהבים או רוצים לשתף תוכן שקיים באתר יעשו זאת בקלות ישירות באתר מבלי לצאת לאתרים אחרים. במקביל, האינטראקציה שלהם עם האתר תגדיל את החשיפה שלו לחבריהם וללקוחות פוטנציאלים.

כשיוצרים את השילוב בין האתר לרשת החברתית כדאי להתמקד ברשת החברתית שבה הקהל שלכם הכי פעיל בה. זו יכולה להיות פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, או כל רשת אחרת. העיקר, למצות את הפוטנציאל במקום בו הקהל שלכם נמצא ופעיל.

4. בלוג לטובת הזנב הארוך

אם תגלשו באתרים עסקיים חדשים של המתחרים שלכם, תגלו מהר שמרביתם החליטו לפתוח בלוג במסגרת האתר. מה הביא את העסקים לשתף מידע ולספר על כך בבלוג?

התשובה פשוטה: גוגל. כתיבת בלוג היא דרך טובה לעבות את המידע הקיים באתר בעזרת תוכן מקצועי מחיי העסק. פרסום מסודר ושיטתי של טורים וכתבות באתר, מגדיל את הנוכחות של מונחים רלוונטיים הקיימים באתר. בהתאם, התוכן המצטבר מעלה את הסיכוי שגולשים ימצאו אתכם בזכות התוכן. הוא מרחיב את מילות המפתח שבעזרתן אפשר להגיע אל האתר דרך מנוע החיפוש.

היתרון של בלוג הוא גם בהזדמנות ליצור תוכן מעניין ולשתף אותו לאחר מכן ברשתות החברתיות. כך אתם נהנים מחשיפה כפולה, הן באתר והן במדיה החברתית.

5. תמונות גדולות

העיצוב שתופס תאוצה הוא כזה המתאים את עצמו לא רק למובייל, כפי שהזכרנו בתחום הרספונסיביות, אלא גם לסבלנות של הגולשים.

מידת הסבלנות של הגולשים הולכת ומתקצרת והם זקוקים לגירויים חדים יותר כדי להישאר ולהתעניין באתר. בהתאם לכך, גוברת מגמת התמונות הגדולות באתרים. תמונות מושכות את תשומת לב הגולשים ועוזרות להם להתעניין בתוכן המוצג.

בנוסף לתמונות, רואים יותר ויותר תמונות דינמיות. לדוגמא, קבצי gif (עבור אתרים שבהם זה מתאים), המאפשרים תצוגה של מיני- סרטונים. התמונות הגדולות מושכות את תשומת הלב של הגולשים, משאירות אותם באתר, וכיום גם משדרות מסר של עדכניות והבנה כיצד צריך להיראות אתר חדשני.

העתיד: מהיר, חכם ומושך

הדרך לאתר נחשק ואפקטיבי עוברת בהקמת אתר שבו לגולש קל למצוא את האתר, לאתר בו מידע ולאחר מכן להשתמש במידע הזה.

המגמות של התאמת אתרים למובייל, יחד עם עיצוב מתאים, לחצנים חכמים, זמני טעינה מהירים, והתאמה למנוע החיפוש, כולם כלים שצוברים תאוצה וצפויים להישאר בעולם בניית האתרים לעוד שנים רבות. המכנה המשותף לכולם הוא ההבנה כי הגולש נמצא במרכז והאתר צריך לסקרן אותו, ולספק לו מידע עטוף בתצוגה מושכת וחווייתית.

סגור תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *